HiTechRoboPower (oregistrerad) Postat 10 maj 2007 Postat 10 maj 2007 tjaba! Spelar in spår på en pc här i malmö med cubase, en annan pc med logic i kalmar men ska i slutändan trycka in det i en "riktig" studio med fet mac med protools. Hur är kompabiliteten.´? Är det en joggning i parken? är allt jag behöver göra spara session filerna som vanligt och sen öppna dem och ljuden (waw,midi, mp3) kommer att ligga på samma plattser som på datorn innan? en del flyttande kan man ju stå ut med fast är det skitsvårt att föra över dem vill jag veta det nu! tjipp!
J.Westling Postat 10 maj 2007 Postat 10 maj 2007 (redigerat) Hej.. Du kommer ju inte kunna öppna cubase och logic session filer i Pro Tools. Om studion du ska till har digitranslator kan du ju dock spara sessionen i AAF eller OMFI format. Men smidigast och säkrast är att consolidera alla spår och sen expotera som wav filer. Alltså göra alla spår lika långa och att de börjar på samma ställe. tex bar 1... Sen bara importera wav filerna och se till att dom börjar på samma ställe i Pro tools sessionen. Bobo Redigerat 10 maj 2007 av Bobogura
Anders F Postat 10 juni 2007 Postat 10 juni 2007 Hej.. Du kommer ju inte kunna öppna cubase och logic session filer i Pro Tools. Om studion du ska till har digitranslator kan du ju dock spara sessionen i AAF eller OMFI format. Men smidigast och säkrast är att consolidera alla spår och sen expotera som wav filer. Alltså göra alla spår lika långa och att de börjar på samma ställe. tex bar 1... Sen bara importera wav filerna och se till att dom börjar på samma ställe i Pro tools sessionen. Bobo Håller med ovanstående. Satt själv nu med ett projekt där den andra hade Logic och jag Protools. Men det va bara att spara filerna som Aiff och skicka över. Det är nog så du får göra. Dina inställningar kommer ju dock inte med då om du inte sparar med dem aktiva, men då kan du ju inte mixa om sen heller. Mitt förslag är. Två versioner. ett med dina effekter, ett med det torra ljudet så du har möjlighet att mixa om.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.