Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag har ett digitalt Yamaha-trumset och ska köpa ett hörlurar till detta.

Helst under femhundringen, någon som har några förslag?

Finns det något billigare alternativ till Vic Firth SIH1?

Annons
Postat

Hej!

Behringer har tre stycken olika alternativ i prisläget 175 -450 kr.

Hur kvaliteten på dessa är törs jag däremot inte säga någonting om då jag inte har testat någon av dem själv,

men jag vet flera som har uttalat sig positivt om dem sett ur det perspektivet hur lite de kostar.

Men man ska ju självklart lyssna och göra bedömningen själv.

Sedan finns det säkerligen fler fabrikat att välja på om Behringer inte skulle falla dig i smaken.

Hälsningar:

Ludgo-Pelle

Postat

Vic Firth-lurarna är ju främst till för när du spelar akustiska trummor så det finns ingen större anledning att använda den typen när du kör eltrummor. Dock kan det ju ändå vara skönt om de är slutna och det borde väl finnas en del att välja på kring 500-lappen. Lyssna och fundera :rolleyes:

Postat

Hej!

Nej, inte under 500 kr. Under den summan är det nog svårt att få någonting riktigt bra, men med Behringer kan man få någonting

som i varje fall fungerar hyfsat. Men då talar jag om slutna lurar vilket jag var slarvig nog att nämna i mitt förra inlägg.

Om du vill ha billigt men bra och att du kan nöja dig mig öppna lurar så tycker jag att du i så fall skulle kunna titta på Koss freestyle-lurar.

Där kan du faktiskt få ett ganska bra ljud för dem pengarna om det är ljudkvalitet som du är ute efter.

Däremot kanske de inte är så praktiska och sköna att ha de på sig när man spelar just trummor.

Men om du ska lyckas få kombinationen med bra ljud, bekvämt att ha de på sig och kanske tom. slutet

så måste du nog gå upp mot tusenlappen gissar jag. Jag är dåligt insatt i billiga lurar och

har nog dessvärre inte så mycket mer att komma med just i den här prisklassen.

Hälsningar:

Ludgo-Pelle

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.