Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Hej!

Jag ska köpa ny gitarr och har valt en Les Paul studio. Jag har kollat beggade och det visar sig att priserna ligger mellan 6000 och 11000 kr. Varför är prisvariationerna så breda och vad bör jag tänka på när jag köper? Vart bör priset ligga ung. för en fullt fungerande Les Paul Studio?

Tack för svar!!

MVH Theodor

Redigerat av theoweithz
Annons
Postat

har du kollat Hagström Les paulerna? de kostar drygt 6000:- nya. ska vara bra instrument.

Postat
har du kollat Hagström Les paulerna? de kostar drygt 6000:- nya. ska vara bra instrument.

Jag e egentligen bara ute efter den fina sustainen som jag har fått till när jag använder min fuzzpedal. Tror du att den är likvärdig på en hagström?

Jag e egentligen bara ute efter den fina sustainen som jag har fått med den gitarren när jag använder min fuzzpedal. Tror du att den är likvärdig på en hagström?

Postat

Hagström är inte i klass med en LP. Har själv både en nyprod. Swede och en LP Studio och Standard. Det är en träigare ljud i gibson än nya Hagström serien. Kan inte uttala mig om de gamla hagströmarna men de kostar ju en del och säkert bättre än de nya, . Studion och Standarden är nästan likvärdiga med fler detaljer på standarden. Studion har fetare hals. Köp en beg Studio tycker jag. Varför priserna varierar på beg. kan bero på att riktpriserna har åkt berg och dalbana de senaste decennierna. Man utgår väl från det man betalat för gitarren när man ska sälja den.??

Vill inte säga att Hagström är en dålig gitarr men man får mer gitarr om man köper en beg LP studio.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.