zipwer Postat 6 maj 2007 Postat 6 maj 2007 (redigerat) LÅTNAMN: Mjauu song ARTIST/GRUPP: The shake downs GENRE: Funk KOMPOSITÖR: The shake downs PRODUCENT: John Niklasson INSPELNINGSÅR: 2007 FORMAT: mp3 Min första produktion. Helt improviserad låt, vi satt en hel lördags kväll och höll på. Baskaggen har dock försvunnit rätt långt bak i ljudbilden, konstigt nog. Ge feedback/kritik, som sagt så är det min första helt egna låt som producent. Låten... Redigerat 12 maj 2007 av zipwer
Fidden Postat 7 maj 2007 Postat 7 maj 2007 Hört i göteborg: "Jahopp, här sitter vi och jam(m)ar lite". Saknar botten, vilket delvis har att göra med den försvunna baskaggen, men kanske också på att basen ligger ganska högt i tonläge. Tycker det lät helt ok, stereobilden var snygg, men det är nåt som ligger och brusar en del. Annars var väl låten lite väl substanslös för min smak kanske. Men nu får jag nog skäll för katten. 😳
zipwer Postat 7 maj 2007 Trådstartare Postat 7 maj 2007 Hört i göteborg:"Jahopp, här sitter vi och jam(m)ar lite". Saknar botten, vilket delvis har att göra med den försvunna baskaggen, men kanske också på att basen ligger ganska högt i tonläge. Tycker det lät helt ok, stereobilden var snygg, men det är nåt som ligger och brusar en del. Annars var väl låten lite väl substanslös för min smak kanske. Men nu får jag nog skäll för katten. 😛 Basen är inte en bas, utan akustisk gitarr som vi försökte att basa till lite med, så det är därför den ligger så högt. Ja, det fattas en hel del botten, men när en riktig bas kommer på plats och baskaggen kommer så hoppas jag att det fixar sig. Bruset kan nog komma ifrån ett av spåren som har människor som sitter och pratar, för att få lite mer utav en live spelning känsla. Får bättre på lite med botten 🙂 Overkill: Yes its me 🙂 och du är overkill antar jag 😛
zipwer Postat 12 maj 2007 Trådstartare Postat 12 maj 2007 Har gjort en ny mix, ta och lyssna och jämför de båda låtarna. Låtarna!....
jockish Postat 13 maj 2007 Postat 13 maj 2007 Inte riktigt min stil, Men sången är för "dov" och blir riktigt urtråkigt att lyssna på mjau i 1½ minut. Men det är ju din första låt så kämpa på! Bra spelade instrument btw!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.