Hollowaygirl Postat 24 augusti 2004 Dela Postat 24 augusti 2004 Hej! Jag är totalt novisch och skulle behöva lite tips om hur jag kommer igång: har en Korg med MIDI som ska kopplas ihop med en laptop som har USB (men saknar gameport)... Har fattat att jag behöver investera i ett nytt ljudkort; men vilka sorter är bra...? Har för avsikt att använda Cubase SX & plocka ljud både externt och från mjukvarusynthar. Hjälp! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
alexfree Postat 24 augusti 2004 Dela Postat 24 augusti 2004 Soundblaster LIVE......nu fick jag den ....YES YES YES Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Danny Cort (oregistrerad) Postat 24 augusti 2004 Dela Postat 24 augusti 2004 Here we go again. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 24 augusti 2004 Dela Postat 24 augusti 2004 (redigerat) Du får ursäkta vårt beteende, bara det att det har varit ruskigt mycket ljudkortsfrågor den senaste månaden. Och om ingen tipsar dig om något användbart här, så gjorde jag en liten sökning åt dig. Är tyvärr inte så insatt själv, men här hittar du nog säkert något användbart. Redigerat 24 augusti 2004 av Neko Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
trombonisten Postat 24 augusti 2004 Dela Postat 24 augusti 2004 Hej Hollowaygirl. Jag tror att grabbarna före mig ville lite snyggt påpeka att det kan vara en bra ide att söka lite i de gamla trådarna här. Frågan har ställts och besvarats några gånger tidigare tyckte de. Tyvärr är deras nivå lite låg, så det bluddrande ut något onödigt i stället. Så tipset är att söka lite. Det finns en hel del alternativ att titta på, mycket beror på vad du har för någon budget. Ett förslag som ingen tidigare har gjort är följande: m-audio Transit -- USB ljud ut o in. En kabel (finns på expert-butiken) och du kan koppla in synthen. m-audio Midisport 1x1 -- USB med en midi in och en ut. Har du inte nog med utgångar på laptopen så kan du behöva en hub också. Ett tips är att leta på www.vendolin.se efter begagnade saker. Tr. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Hollowaygirl Postat 24 augusti 2004 Trådstartare Dela Postat 24 augusti 2004 Tack för hjälpen!!! Svårt att vara attans professionell på en gång... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
alexfree Postat 24 augusti 2004 Dela Postat 24 augusti 2004 titta gärna på Echo audios hemsida...de är lite dyra men bra kvalitet.... sen finns det enklare från M-audio här för ett bra pris t.o.m. med midi in/out..... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Danny Cort (oregistrerad) Postat 24 augusti 2004 Dela Postat 24 augusti 2004 Tack för hjälpen!!! Svårt att vara attans professionell på en gång... hehe... Ta en bit itaget så kan du snart det du behöver kunna. Välkommen hit, gör gärna en ordentlig medlemspresentation så vi får veta vem du är & vad du har gjort. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.