Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Ok here we go !

1: Hur avinstallerar jag vst instrument i cubase på ett säkert sätt ?

2: Skaffade mig ett gratis vst plugin med piano , och det knastrar då jag tex. trycker på fler än 1 tangent i midi fönstret , är detta en sunkig vst plugin eller nåt annat fel ?

3: Kan nån rekomendera ( helst med länk till) ett bra piano vst och ett bra stråk vst (gratis helst) ?

4: Då jag exporterar en låt ur cubase till en mp3 så sänks volymen nåt så kopiöst så man får cranka upp volymen i stereon en massa för att få lyssnings volym , gör jag nå fel i exporteringen ?

Tack på förhand // Robert

Annons
Postat

Tck så mycket ..... har läst tråden ...nu vet jag lite mer om hur d funkar ....nu får jag testa lite o se!

Postat

Hmm kan du förklara lite hur den där soundfont funkar ....har installerat den nu o den finns bland vst intruments i cubase ....skall jag ladda in instrument i den ?

Och de piano du länka till har ju .sfARK ...vet inte riktigt va d e för format ?

Brukar d inte vara .dll ?

Postat

Och angående knastret ....så finner jag det bara i mellanregistret o ej på höga eller lite lägre toner ! Men det kanske är att min dator e lite klen ! Vet inte riktigt hur d där instrumenten funkar u vad d kräver !

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.