Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag funderar på att köpa nya monitorer och undrar om det blir stor skillnad?

Idag har jag Esi near 05 med deras subbas sw10k. Subben skall jag behålla.

Jag funderar på om det är värt pengarna att köpa t.ex. Genelecs minsting 8220a?

Eller skall man behålla systemet som det är?

MVH

Lindpop

Annons
Postat

Tycker att du ska provlyssna på Genelec-monitorerna. Det var väl 8020a du menade? Gå till en musikaffär, ta med din favoritmusik och njut 😱 Jag misstänker att du blir så nöjd att dem får tvinga ut dig vid stängningsdags 😕 Jag är kanonnöjd med mina 8020a. Jag kan inte direkt säga varför jag gillar dem så mycket men det låter varmt om monitorerna. Och jag tycker att ljudet är stort även om monitorerna är små. Vet inte hur dina Esi låter men 8020a har ju fått bästa möjliga betyg i Studio nr 8 Oktober 2005. Lycka till med valet 😱

Postat

Vilken budget handlar det om?

Om pengarna räcker till, så tycker jag absolut att du ska provlyssna på ADAM A7, som är riktigt grymt bra monitorer. 😕

Var bor du? Är det nära Malmö, så kan du provlyssna hos mig - och är det nära Stockholm, så kan du provlyssna hos JAM. 😱

Postat

Tack för tipsen!

Jag bor i Falun och var ner på musikaffären för att lyssna men dom håller på och bygger om lite. Dom hade ett par Emes kobalt. Är det nån som vet något om dom?

Dom fick ganska bra kritik minns jag.

Budgeten är 5-6000kr

Postat

Hara bara läst om Emes, men det ska väl vara bra grejer utifrån de test jag sett.

Men det viktiga här är ju vad DU tycker, så det enda raka är väl att åka dit igen och provlyssna ordentligt. 😳

• 3 veckor senare...
Postat

Jag äger ett par genelec 8030. Jag provlyssnade flera innan, dock inte Emes som du nämnde, men i den prisklassen. Och när jag lyssnade på genelecs så var det magi för öronen. Det är kanske inget jag kan förklara utan mer va en känsla i hjärta och själ att dom här ska jag ha. Nu när jag har haft dom ett tag så finns det bara en sak att säga om dom. De är GRYMMA!!! Jag är så otroligt nöjd. Det enda jag ska köpa till är en genelec sub, men sub hade du ju redan en så med ett par genelec till den så kommer du aldrig bli missnöjd.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.