musik (oregistrerad) Postat 5 maj 2007 Postat 5 maj 2007 Hej! Tänkte på en sak. Nuförtiden så förkortar man en massa ord som alltid var längre förut. Exempel är: Stärkare Tänket Stock När jag växte upp så hette dessa ord inte alls så. De hette istället: Förstärkare Tänkandet Trumstock och det är precis vad jag ska fortsätta att säga och skriva! 🥰 Framtidsvision? Kommer vi om 20 år säga "Stärk" "Tänk" och "S-T"? :musik
david.roennlund Postat 5 maj 2007 Postat 5 maj 2007 Jag är inte alltför gammal och säger ändå många långa ord ; Förstärkare Tänkandet Trumstock ... Men alla "de dära" yngre de är helt förtappade... 🥰
Overkill Postat 5 maj 2007 Postat 5 maj 2007 Beror väl lite på sammanhanget. Men jag säger faktiskt oftast trumstock, musik 🥰
Dingbats Postat 6 maj 2007 Postat 6 maj 2007 Jag kan säga båda och jag ser inte på vilket sätt nåt utav dem är bättre eller sämre än det andra.
Neosus Postat 6 maj 2007 Postat 6 maj 2007 Jag säger ibland "Stärkarn" beror på vilket humör jag är på.. 😉
musik (oregistrerad) Postat 7 maj 2007 Postat 7 maj 2007 (redigerat) Och intermittent grubblar jag över huruvida det kan heta efterstärkare eller akterstärkare, då ordet förstärkare finns, och i så fall hur denna efterstärkare eller akterstärkare ser ut och används till! Är det vad som kallas slutsteg? 😛 Redigerat 7 maj 2007 av musik
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.