djonas Postat 5 maj 2007 Dela Postat 5 maj 2007 (redigerat) LÅTNAMN: un jour de fête en l´Inde ARTIST/GRUPP: Jonas Ekestubbe GENRE: Progressive Curry! LÅTLÄNGD: 08:00 KOMPOSITÖR: Jonas Ekestubbe INSPELNINGSÅR: 2007 FORMAT: mp3 LÅTLÄNK: Klicka Här! Hej! Här kommer en ny låt med curryinslag. Eftersom Buddha Purnima (födelsedagen av Buddha) närmar sig, firas den 23 maj, så tänkte jag att en låt som handlar om "en festdag i Indien" skulle passa fint. 🥰 Hoppas ni diggar. All kritik är som vanligt välkommen. Mvh / djonas Redigerat 6 maj 2007 av djonas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
P-O Postat 5 maj 2007 Dela Postat 5 maj 2007 Tjusigt och snyggt djonas som vanligt! 😕 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
djonas Postat 5 maj 2007 Trådstartare Dela Postat 5 maj 2007 Tack! 😕 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Aresius Postat 7 maj 2007 Dela Postat 7 maj 2007 Hur.bra.som.helst. Du är så fördjävla duktig på sånt här! 🙂 Otroligt soft och skön låt med härliga harmonier. Märks tydligt att du fått ett nytt sound med dina nya grejer. 😛 Riktigt snyggt när gitarren följer pianot. (Eller vise versa 😛). Kanonbra låt! Keep 'em coming. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Valdez Postat 7 maj 2007 Dela Postat 7 maj 2007 Du är verkligen bara sååå bra på att arra och få ihop det så snyggt..du spelar ju så vansinnigt bra! Härlig låt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Altzi Postat 14 maj 2007 Dela Postat 14 maj 2007 Super gött, men som vanligt så är sången för lågt mixad 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nexustwins Postat 15 maj 2007 Dela Postat 15 maj 2007 TJENARE längesedan man hörde något från dig, det låter bra som vanligt fast än att det inte är min stil. Men jag kan säga att pianot får det att låta som någon låt tillhörande the sims spelen. Men annars mycket bra producerat en aning lungt men det går 😱 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
joakim_r Postat 20 maj 2007 Dela Postat 20 maj 2007 Skit bra! Gillar melodierna och arrangemanget skarpt. Skönt ljud du har fått till på guran också. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
DivineCo Postat 20 maj 2007 Dela Postat 20 maj 2007 Gillar både ljud och produktion. Låten också. Gitarrspelet naturligtvis. Det är ingen som slår dig på fingrarna där. Det som är mindre bra är de akustiska elementen i synnerhet stråkarna i introt. Det finns fler ställen och inte bara stråkarna en riktig tvärflöjt hade inte heller suttit fel. Tänk hur fantastiskt detta hade låtit med riktiga stråkar. Glissandon och cressendon och diminuendon. Uppstråk och nerstråk spicatton och varierade ansattser. Jag vet att jag är en riktig gnällspik. Fantastiskt bra hursomhelst. Tänka sig att en hemmapulare omän en fantastiskt duktig sådan idag kan åstakomma saker som Beatless bara hade kunnat drömma om. Underbart! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.