gzede (oregistrerad) Postat 25 januari 2004 Postat 25 januari 2004 Skulle behöva en bra AD/DA-omvandlare till min dators ljudkort, då jag planerar att byta till ett ljudkort som enbart har digitala in/ut (får brus i datorn me alla ljudkort me analoga utgångar 🙂 ) Någon som har några tips? Har kollat lite på Flying Cow, låter och funkar den bra? Finns väl fler alternativ antar jag... 😉 Prisklassen är väl kanske max 3000kr.
Claes Holmerup Postat 29 januari 2004 Postat 29 januari 2004 I de lägre prisklasserna finns även Marian ADCON, Behringer ADA-8000 och Fostex VC-8.
gzede (oregistrerad) Postat 29 januari 2004 Postat 29 januari 2004 det framgick kanske dåligt men det är alltså en tvåkanalig AD/DA som jag söker och inget annat. Kravet är att det ska vara spdif in/ut.
kmax Postat 2 februari 2004 Postat 2 februari 2004 jag tror det är svårt att hitta enkanaliga enheter eftersom S/P DIF-formatet skickar två kanaler per RCA-kabel. Art DI/O är 2-kanalig med rör, max 24bit/96kHz. Flying Cow är 2-kanalig, max 24bit/48kHz men sägs låta mkt bra. Om du får tag i en begagnad DAT-bandare kan du använda den, Omvandlarna i dessa brukar låta mycket bra. 😄
gzede (oregistrerad) Postat 2 februari 2004 Postat 2 februari 2004 jag tror det är svårt att hitta enkanaliga enheter eftersom S/P DIF-formatet skickar två kanaler per RCA-kabel. Art DI/O är 2-kanalig med rör, max 24bit/96kHz. Flying Cow är 2-kanalig, max 24bit/48kHz men sägs låta mkt bra. Om du får tag i en begagnad DAT-bandare kan du använda den, Omvandlarna i dessa brukar låta mycket bra. 😛 hehe, jag skrev aldrig att jag skulle ha ENKANALIGT.. utan tvåkanaligt! sådeså 😄
Adde Postat 7 februari 2004 Postat 7 februari 2004 Jag kör Fostex VC-8. Tycker jag var prisvärd iallafall. Har funkat finnemang utan problem på ett "project hammerfall" för mig. Men det är klart...om du inte planerar nån optiskt ingång i ljudkortet kan det ju bli svårare. Har testat att köra den i S/PDIF via optiska och det var heller inga problem.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.