Jump to content
Annons

Byta pads?


MrDweeb

Recommended Posts

Halloj!

Jag har tagit steget in i den digitala världen och köpt mig ett Medeli digitaltrummset (DD-505). Det jag kom på nu är att jag har inte kollat om de säljer separata pads om man skulle vilja byta eller så. Är detta möjligt? Kan man eventuellt ta pads från andra trummor som Roland lr liknande?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Annons

Det bör väl fungera om det går att koppla dem. Roland padsen är telekopplingar jag vet inte vad det är på Medeli. Bästa tipset är väl att kolla en musikaffär som säljer båda seten och testa vad som fungerar. Vad är det för fel på Medelipadsen? 🤪

Link to comment
Dela på andra sajter

Det bör gå men det är inte säkert att det är så prisvärt. Att köpa padsen separat är dyrare än att köpa ett helt set med modul så eventuellt kan det löna sig att köpa ett helt nytt set om du ska byta ut alla padsen.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
Burnin Sven (oregistrerad)

Det går jag testade på Musikbörsen i Linköping har oxå ett Medeliset det du behöver byta eventuellt är väl i första hand då virveln och ljudmodulen som är lite slö i midiöverföringen om du kör mot EZ drummer eller liknande pluggin.

Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...