Johan Royen Postat 24 augusti 2004 Postat 24 augusti 2004 Propellerheads har utlyst en tävling som går ut på att man, genom att lyssna på två ljudklipp, ska lista ut vad de pysslar med nu. Det enda de avslöjar själva är att det inte är Reason 3, utan ett externt program. Mer på Propellerheads hemsida.
Diwic Postat 27 augusti 2004 Postat 27 augusti 2004 However, since the first ten correct answers would win and we have now received far more than ten correct answers, the contest has now been removed. 😉
MusicGene Postat 27 augusti 2004 Postat 27 augusti 2004 jag gissade på att det är nån slags distortionsplugin, vad har ni gissat på?
nkai Postat 28 augusti 2004 Postat 28 augusti 2004 (redigerat) Min rätt så omotiverade gissning är att det är en plugg där de artificiellt återskapat Ray Charles och John Bonham. Redigerat 28 augusti 2004 av nkai
Johan Royen Postat 28 augusti 2004 Trådstartare Postat 28 augusti 2004 Gissade på någon form av masteringprogram. Det som talar för detta är framförallt de dynamiska skillnaderna mellan första och andra hälften av Pony-låten. Å andra sidan skrev Ola i sin .plan att vi inte skall läsa in för mycket och bli besvikna, vilket tyder på att det inte är ett så värst omfattande program (Ola påpekade dessutom att det inte måste vara ett program). Hsh, det är alltså produkt som har med Reason att göra, i övrigt kan det vara vad som helst. En rimlig gissning är en ReFill med akustiska trummor, en av få saker som båda låtarna har gemensamt.
alexfree Postat 28 augusti 2004 Postat 28 augusti 2004 fick idag lyssna på nya reason och instrumentpaketen som är med där.......*mums* 😄
Lindeberg Postat 29 augusti 2004 Postat 29 augusti 2004 Ja tack, jag är också sakpligt nyfiken. ...hehe, jag gissar på att Alexfree menar nåt annat än det han skriver, annars är det inget mindre än en sensation...
MusicGene Postat 1 september 2004 Postat 1 september 2004 En rimlig gissning är en ReFill med akustiska trummor, en av få saker som båda låtarna har gemensamt. Du hade så rätt så. En fetestor refill med trummor är det enligt deras hemsida.
nattvaktaren (oregistrerad) Postat 1 september 2004 Postat 1 september 2004 Äh va trist. Jag är skapligt trött på alla nya "real drums"-produkter. Kan ingen komma med nåt nytt?
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.