ceedigh (oregistrerad) Postat 9 augusti 2004 Dela Postat 9 augusti 2004 Som den filmmusikfreak man är så måste jag bara rekommendera det bästa stycket modern filmmusik i den här delen av galaxen: John Williams - Escape/Chase/Saying Goodbye från soundtracket till E.T. ! 15 minutes of sheer bliss... 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fredrikmo Postat 11 oktober 2004 Dela Postat 11 oktober 2004 Skall man rikta sig till alla måste man nog ge ett väldigt generellt svar. Den låt som oftast vinner omröstningar om världens bästa låt (som om något sådant skulle kunna finnas) lär vara Stairway to Heaven, så det får bli min rekommendation. Och den skall INTE spelas av Far Corporation. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
android Postat 11 oktober 2004 Dela Postat 11 oktober 2004 Oj, det här var en kul tråd!! ...men lite svårt att bestämma sig har man ju... ...men det måste ju bli nåt av Front 242 iallafall... Och "Operating tracks" ligger bra till just nu eftersom jag fortfarande är kär i den remastrade nyutgåvan av Geography. Så tokjävla bra producerad! Och tänk att den ursprungligen är gjord på en 8-kanalare 1981...! Men jag tyckte att Majken var smart som helgarderade sig, så jag gör som han... Das Ich "Gottes Tod" Radiohead "Creep" Björk "Hyperballad" Portishead (hela PNYC-liveskivan) Bowie "Rock & roll suicide" The Knife "Pass this on" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Ken Kängström Postat 11 oktober 2004 Dela Postat 11 oktober 2004 (redigerat) Departure Plan med Soilwork... Den är ju så klockren. Metal med blues och arpeigios med det extra touchen av hjärtat. Ojojoj... Uräkta uttrycket men det är så det knuller i örat 🙂 Redigerat 11 oktober 2004 av addic59 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
peppemannen Postat 11 oktober 2004 Dela Postat 11 oktober 2004 Stephen Simmonds - Always in my head Det är en av de absolut vackraste kompositioner jag hört. Produktionen må kanske lämnat en del att önska i form av mer analoga instrument. Men kompositionen.. ojoj... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
olivetti (oregistrerad) Postat 11 oktober 2004 Dela Postat 11 oktober 2004 Faust - Its a rainy day, sunshine girl. Håller i alla lägen! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
unbornichen Postat 11 oktober 2004 Dela Postat 11 oktober 2004 (redigerat) Ok...nu har jag fått nog av allt det här Radioheadtjafset. Jag får helt enkelt köpa mig ett album eftersom jag i stort sett inte hört någonting med ovannämnda patrask. Så nu får nån vänlig själ berätta vilket album jag ska införskaffa. Skaffa Ok Computer. Ju mer man lyssnar desto bättre blir det. Så sjukt mycket detaljer. Tog några månader innan skivan klickade för mig. Gå runt med den ett bra tag och lyssna lite då och då. Sen kommer du vilja leta vidare efter deras andra skivor. Redigerat 11 oktober 2004 av unbornichen Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
android Postat 12 oktober 2004 Dela Postat 12 oktober 2004 Ok...nu har jag fått nog av allt det här Radioheadtjafset. Jag får helt enkelt köpa mig ett album eftersom jag i stort sett inte hört någonting med ovannämnda patrask. Så nu får nån vänlig själ berätta vilket album jag ska införskaffa. Skaffa Ok Computer. Ju mer man lyssnar desto bättre blir det. Så sjukt mycket detaljer. Tog några månader innan skivan klickade för mig. Gå runt med den ett bra tag och lyssna lite då och då. Sen kommer du vilja leta vidare efter deras andra skivor. Ok, jag kanske borde ge 'Ok Computer' några chanser till då. Tycker faktiskt mycket bättre om de "skumma" plattorna de gjorde efteråt. 'Kid A' är överlag väldigt härlig. Vissa saker är hur snygga som helst... 'Amnesiac' är också bra, men jag har inte fastnat lika mycket för den. 'Hail to the thief' är också bra... Så rekommendation på Radiohead-skivor från Androiden... -Gillar du rock: De tidiga skivorna... (Låten "Creep" från 'Pablo honey' är som ovan nämnt en av de bästa (rock)låtarna nånsin!) -Gillar du rock med mycket electroinfluenser: Köp 'OK Computer' -Gillar du mer lågmäld experimentell musik: Skaffa 'Kid A' och 'Amnesiac' -Gillar du bra musik: Köp allt!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Aquiesce Postat 12 oktober 2004 Dela Postat 12 oktober 2004 Världens bästa låt....: Bruce Springsteen - Thunder Road Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
jodson (oregistrerad) Postat 12 oktober 2004 Dela Postat 12 oktober 2004 (redigerat) ...men det måste ju bli nåt av Front 242 iallafall... Yes. Headhunter. Eller Tyranny for You. Eller Lovely Day. Eller Gripped by Fear. Hmm... Eller allt annat dom nånsin gjort. Redigerat 12 oktober 2004 av jodson Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lasse Mongo (oregistrerad) Postat 12 oktober 2004 Dela Postat 12 oktober 2004 Tender Surrender med Steve Vai man blir tårögd av denne mans baravder över greppbrädan Där snackar vi korken av och botten upp i en klunk! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tomazopantera Postat 12 oktober 2004 Dela Postat 12 oktober 2004 Propaganda - a dream within a dream Producerad av Trevor Horn Åttiotalsmusik som garanterat aldrig blir omodern... När jag gjorde slut med mina Lp-skivor för några år sedan kastade jag samtliga 300 - 400st! men sparade 3st; Propaganda - secret wish, Kraftwerk - computer world samt MSG - assault attack... och nån kvalitet finns det i dessa album. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sam Postat 12 oktober 2004 Dela Postat 12 oktober 2004 Dwele - Possible Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
favourite slave Postat 12 oktober 2004 Dela Postat 12 oktober 2004 Depeche Mode - Enjoy the Silence Få låtar kan ge mig samma lyckorus som den. Växer dessutom till magisk på konserter, med Dave Gahan som allsångsledare. Enkel, effektiv, emotionell... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
dbd Postat 12 oktober 2004 Dela Postat 12 oktober 2004 (redigerat) "Eddie Meduza - Fruntimmer di e madrasser med hål i" Nu tycker jag denna tråden börjar bli lite oöverskådlig. Redigerat 12 oktober 2004 av dbd Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
android Postat 12 oktober 2004 Dela Postat 12 oktober 2004 DM, Front 242, Skinny Puppy, Covenant....... Jösses det fullständigt kryllar ju av synthare här!! 😄 Varför lägger ni (vi?) inte upp nån musik i demo-inspelningsforumet för?? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mannex Postat 12 oktober 2004 Dela Postat 12 oktober 2004 Impact All-Stars - Ordinary Version Chapter 3 allt annat än ordinär... 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
alcedo Postat 13 oktober 2004 Dela Postat 13 oktober 2004 Egentligen är det ju en cover från Hendrix, men hur bra som helst. Sån känsla, vilket sväng, gungar nästan av stolen. Jamie Cullum - Wind cries Mary. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
brojd Postat 13 oktober 2004 Dela Postat 13 oktober 2004 "Eddie Meduza - Fruntimmer di e madrasser med hål i"Nu tycker jag denna tråden börjar bli lite oöverskådlig. På tiden att detta geni får lite cred på det här forumet! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fredrikmo Postat 13 oktober 2004 Dela Postat 13 oktober 2004 Propaganda - a dream within a dream Producerad av Trevor Horn Åttiotalsmusik som garanterat aldrig blir omodern... SNIP Ja, den håller fint. Fast rent tekniskt sett var det väl Steve Lipson som producerade. Eller är det där med uppdelningen producent och exekutiv producent rent fikitv? Gänget Propaganda var lite oroliga för att Horn skulle producera. De hade märkt att allt han rörde vid blev guld och så fort han tog sina händer ifrån en grupp förvandlades den till aska, kommersiellt sett (China Crisis, Yes, ABC[?]), etc, etc. Trevor Horn-döden alltså. Horn förstode dem, sägs det, och satte Lipson (för det var väl så han hette?) vid spakarna. Om det nu inte bara är en fiktiv figur. Fast Propaganda förstörde det rätt bra rätt snabbt själva. Jag gillar visserligen 1234 också, men det är ju inte alls samma känsla eller kvalitet i den som i a secret wish. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
dede Postat 13 oktober 2004 Dela Postat 13 oktober 2004 Faust - Its a rainy day, sunshine girl. Håller i alla lägen! Omslaget och teckningarna är i alla fall coola 🙁 Min nominering får bli The Collectors - "What love"; ett Canadensiskt psykadeliskt band som lät som en korsning mellan Pink Floyd och Doors ungefär 😛 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
dede Postat 13 oktober 2004 Dela Postat 13 oktober 2004 ... När jag gjorde slut med mina Lp-skivor för några år sedan kastade jag samtliga 300 - 400st! Herregud! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Shadows Postat 17 oktober 2004 Dela Postat 17 oktober 2004 Hej Monika - Nic and the family Vinner i alla fall inte! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
captain nemo (oregistrerad) Postat 17 oktober 2004 Dela Postat 17 oktober 2004 Hej Monika - Nic and the family Vinner i alla fall inte! Åh det är sååå skönt. Jag har faktiskt aldrig hört den låten. //Nemo Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nudel af Ludenben Postat 18 oktober 2004 Dela Postat 18 oktober 2004 Shit, det här börjar ju balla ur: Nic and the Family!!! What the F!!! Jag känner mig nästan obligerad att här framhäva Beatles - säga vad man säga vill. Sgt Peppers Lonely Heart Club Band får det bli. Och inte någon ?¤% låtsmutt... hela konseptet, med bara ett break för att vända skivan. ... snart kommer la nån och säger "Alla Vi" med Dr Alban eller "World Wide Web" men Nick Borgen. Vilken total ofas! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
zeblar Postat 18 oktober 2004 Dela Postat 18 oktober 2004 Solar Quest - Acid Air Raid eller Front 242 - Crushed. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Håkan Ekberg Postat 20 oktober 2004 Dela Postat 20 oktober 2004 Hej! Välskriven rock enligt mitt tycke: Queen Meat loaf MVH Håkan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fredster Postat 20 oktober 2004 Dela Postat 20 oktober 2004 En låt som är fruktansvärt bra men lite sämre producerad är CHAINSAW CHARLIE med W.A.S.P. Eller rättare sagt så är det Blackie bara men han kallar sig ändå för W.A.S.P, skivan heter Crimson Idol och måste tillhöra det bästa som gjordes på 90-talet.......någon som håller med? Kom igen schyssta rå!!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 20 oktober 2004 Dela Postat 20 oktober 2004 Tar mig fräckheten att lägga in en(eller 2?) till VNV Nation - Legion (Janus) Sjukt bra version. Går inte att släppa. - Standing. Annat godis från dem skulle väl vara solitary, joy, rubicon 😆 Men jag har ju redan sagt 2 låtar, så jag får väl vara tyst nu. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Katla (oregistrerad) Postat 20 oktober 2004 Dela Postat 20 oktober 2004 Mitt tips: Beatles - Tomorrow Never Knows Mitt reservtips: Rolling Stones - 2000 Lightyears From Home Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.