Pluffo Postat 25 januari 2004 Postat 25 januari 2004 Tänkte på det. Om man bara fick rekomendera en enda låt till alla andra här på forumet, vilken skulle det då vara? Kanske någon som ger inspiration, är ruskigt bra mixad, orginell som sjutton eller helt enkelt bara är det bästa man någonsin har hört? Själv har jag sådan beslutsångest att jag tänker överlåta frågan till andra att svara på medan jag själv tar mig en riktig funderare.
Viktor Postat 25 januari 2004 Postat 25 januari 2004 Smashing Pumpkins - Disarm Så förbannat enkel, så förbannat fin, så förbannat snygg!
Neko Postat 26 januari 2004 Postat 26 januari 2004 Them med Yvonne. Stark låt, kanske inte så förbaskat bra producerad, men löjligt bra. Gråter nästan när jag hör den.
stgl Postat 26 januari 2004 Postat 26 januari 2004 Concrete Jungle m. Bob Marley & the Wailers. För att det svänger, svänger, svänger...och gitarrsolot...
Björn Olsberg Postat 26 januari 2004 Postat 26 januari 2004 Låten Nothing Else med förbisedda Archive från 1996. nu fuskar jag genom att ge ett tips till: Protection av Massive Attack. För att den både är snyggt producerad, har djup text och har en så rörande enkelhet i sin melodik.
aspucko Postat 26 januari 2004 Postat 26 januari 2004 Wrong is right med Accept (Metal heart-skivan). Mitt spontana tips just nu. Bra drag i den. Tyvärr länge sedan jag hörde den.
mlordin Postat 26 januari 2004 Postat 26 januari 2004 Passenger med Iggy Pop! Underbart enkel med 4 ackord som man aldrig tröttnar på. /Mats 😕
Dna the Synthmaestro Postat 26 januari 2004 Postat 26 januari 2004 Mike Oldfield - Moonlight Shadow har fortfarande inte hittat nåt som slår den!
Impey Postat 27 januari 2004 Postat 27 januari 2004 svårt att säga.. det är nog olika från dag till dag eller i alla fall vecka till vecka.. men just nu skulle det vara Bob Dylan - The hurricane
remolade Postat 27 januari 2004 Postat 27 januari 2004 väldigt svårt att säga,men jag tror att skapandet av den expirementella "art"rocken med snubbar som David Bowie,Bran Eno,Robert Fripp är kanske anledningen till att jag sitter häridag och gör udda rockmusik i en dator. Heroes är nog mitt val.
Majken Postat 27 januari 2004 Postat 27 januari 2004 (redigerat) Peps Persson - Samma Sång alternativt: Nine Inch Nails - The Great Below Dream Theater - Space Dye Vest Bonnie Prince Billy - I See A Darkness Danzig - Devil's Plaything Counting Crows - Anna Begins Kent - Stoppa Mig Juni (Lilla Ego) Garmarna - Vedergällningen Mike Oldfield - Five Miles Out Alice In Chains - God Am Jakob Hellman - Avundsjuk På Dig Cyndi Lauper - All Through The Night David Bowie - Andy Warhol Radiohead - Street Spirit Lisa Loeb - Hurricane Paul Simon - Coast Tool - Aenema Mew - Snow Brigade Björk - Yoga The Cure - Burn Air - Ce Matin La Ok, lite fler än en kanske, men jag kom ganska nära iaf 😉 /Majken Redigerat 27 januari 2004 av Majken
Cole Postat 27 januari 2004 Postat 27 januari 2004 Som min första post måste jag säga My Generation med The Who från skivan Live at Leeds. Låten och det efterföljande medleyt på 15 minuter är ruskigt bra!
Viktor Postat 27 januari 2004 Postat 27 januari 2004 Passenger med Iggy Pop! Underbart enkel med 4 ackord som man aldrig tröttnar på. /Mats 😉 Den är faktiskt förbannat skön! Less is more personifierat!
hans-erik Postat 6 februari 2004 Postat 6 februari 2004 Den låt som får mig att dansa tidigt på morgonen i pyjamasbrallorna just nu är I'm a Cuckoo med Belle & Sebastian. Skönt Van Morrision-gung i den gitarrslingan!
tordA Postat 6 februari 2004 Postat 6 februari 2004 livet är inte fullkomligt utan "Saturn" med Susan Raven Susan Raven @ Artistlaunch jag väntar med förväntan på nya CD'n som släpps här i vår 😆 Susan och Satch är underbara mäniskor och Artister !!!!
StarCruiser Postat 10 februari 2004 Postat 10 februari 2004 Vad sägs om: Sweet home alabama? eller Proud Mary? eller House of the rising sun? Ska jag vara allvarlig, så lutar det åt "Pull me under" från Dream Theatre's Images and words platta. Musikaliskt händelserikt, skickligt, skön blandning av softat och hårt, och svinbra producerat. Hade sångaren varit i klass med Farnham/Joe Lynn Turner eller så, så hade det varit full pott, men tyvärr...
Sir Mike Postat 10 februari 2004 Postat 10 februari 2004 Green Carnation - Light of Day, Day of Darkness, en fantastisk låt på trevliga 60 minuter! 😄
Dr Arthur Krause Postat 10 februari 2004 Postat 10 februari 2004 (redigerat) U2 - PRIDE (In THE NAME OF LOVE) albumversionen på The Unforgettable Fire Redigerat 10 februari 2004 av Dr Arthur Krause
psykadelisk (oregistrerad) Postat 10 februari 2004 Postat 10 februari 2004 Parasense - Element Ryssarna med översinnlig förmåga...
Carl_B Postat 11 februari 2004 Postat 11 februari 2004 Parasense - Element Ryssarna med översinnlig förmåga... Psy-trance 😳 M.I.K.E - Sunrise at Palamos skulle jag nog rekomendera..
Matti-Fnatti Postat 11 februari 2004 Postat 11 februari 2004 Miles Davis - So what Kind of blue plattan, svänger så det svartnar Skön panorering mellan miles trumpet och coltranes sax... ibland räcker det lilla!
Plus o Minus Postat 17 februari 2004 Postat 17 februari 2004 Mitt val blir utan tvekan ... Artist: Cuebism Låt: Superpersuit Mode Tid: 04:27 Stil: house ... denna låt är även en av dom 3 sakerna som jag skulle ta med mig på en öde ö 😄
psykadelisk (oregistrerad) Postat 17 februari 2004 Postat 17 februari 2004 Parasense - Element Ryssarna med översinnlig förmåga... Psy-trance 😱 M.I.K.E - Sunrise at Palamos skulle jag nog rekomendera.. So? har du inte en så subtil varseblivningsförmåga som behövs? ;-)
ponkass Postat 17 februari 2004 Postat 17 februari 2004 Knife party med Deftones... produktionen på den platten skojar man inte bort... och tösen som sjunger på den låten har hyfsad pipa
dbd Postat 17 februari 2004 Postat 17 februari 2004 Vad sägs om Johnny Cash & David Allen Coe - Homo Truckdriving Man?
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.