Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tänkte på det. Om man bara fick rekomendera en enda låt till alla andra här på forumet, vilken skulle det då vara? Kanske någon som ger inspiration, är ruskigt bra mixad, orginell som sjutton eller helt enkelt bara är det bästa man någonsin har hört?

Själv har jag sådan beslutsångest att jag tänker överlåta frågan till andra att svara på medan jag själv tar mig en riktig funderare.

Annons
  • Svar 139
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Postat

Smashing Pumpkins - Disarm

Så förbannat enkel, så förbannat fin, så förbannat snygg!

Postat

Them med Yvonne. Stark låt, kanske inte så förbaskat bra producerad, men löjligt bra. Gråter nästan när jag hör den.

Postat

Låten Nothing Else med förbisedda Archive från 1996.

nu fuskar jag genom att ge ett tips till:

Protection av Massive Attack. För att den både är snyggt producerad, har djup text och har en så rörande enkelhet i sin melodik.

Postat

DJ Blackbird - In The Night.

Postat

Wrong is right med Accept (Metal heart-skivan). Mitt spontana tips just nu. Bra drag i den. Tyvärr länge sedan jag hörde den.

Postat

svårt att säga.. det är nog olika från dag till dag eller i alla fall vecka till vecka.. men just nu skulle det vara

Bob Dylan - The hurricane

Postat

väldigt svårt att säga,men jag tror att skapandet av den expirementella "art"rocken med snubbar som David Bowie,Bran Eno,Robert Fripp är kanske anledningen till att jag sitter häridag och gör udda rockmusik i en dator.

Heroes är nog mitt val.

Postat (redigerat)

Peps Persson - Samma Sång

alternativt:

Nine Inch Nails - The Great Below

Dream Theater - Space Dye Vest

Bonnie Prince Billy - I See A Darkness

Danzig - Devil's Plaything

Counting Crows - Anna Begins

Kent - Stoppa Mig Juni (Lilla Ego)

Garmarna - Vedergällningen

Mike Oldfield - Five Miles Out

Alice In Chains - God Am

Jakob Hellman - Avundsjuk På Dig

Cyndi Lauper - All Through The Night

David Bowie - Andy Warhol

Radiohead - Street Spirit

Lisa Loeb - Hurricane

Paul Simon - Coast

Tool - Aenema

Mew - Snow Brigade

Björk - Yoga

The Cure - Burn

Air - Ce Matin La

Ok, lite fler än en kanske, men jag kom ganska nära iaf 😉

/Majken

Redigerat av Majken
Postat

Som min första post måste jag säga My Generation med The Who från skivan Live at Leeds. Låten och det efterföljande medleyt på 15 minuter är ruskigt bra!

Postat
Passenger med Iggy Pop! Underbart enkel med 4 ackord som man aldrig tröttnar på.

/Mats

😉

Den är faktiskt förbannat skön! Less is more personifierat!

• 2 veckor senare...
Postat

Den låt som får mig att dansa tidigt på morgonen i pyjamasbrallorna just nu är I'm a Cuckoo med Belle & Sebastian. Skönt Van Morrision-gung i den gitarrslingan!

Postat

Vad sägs om:

Sweet home alabama?

eller

Proud Mary?

eller

House of the rising sun?

Ska jag vara allvarlig, så lutar det åt "Pull me under" från Dream Theatre's Images and words platta. Musikaliskt händelserikt, skickligt, skön blandning av softat och hårt, och svinbra producerat. Hade sångaren varit i klass med Farnham/Joe Lynn Turner eller så, så hade det varit full pott, men tyvärr...

Postat

Green Carnation - Light of Day, Day of Darkness, en fantastisk låt på trevliga 60 minuter! 😄

psykadelisk (oregistrerad)
Postat

Parasense - Element

Ryssarna med översinnlig förmåga...

Postat
Parasense - Element

Psy-trance 😳

M.I.K.E - Sunrise at Palamos skulle jag nog rekomendera..

Postat

Mitt val blir utan tvekan ...

Artist: Cuebism

Låt: Superpersuit Mode

Tid: 04:27

Stil: house

... denna låt är även en av dom 3 sakerna som jag skulle ta med mig på en öde ö 😄

psykadelisk (oregistrerad)
Postat
Parasense - Element

Psy-trance 😱

M.I.K.E - Sunrise at Palamos skulle jag nog rekomendera..

So? har du inte en så subtil varseblivningsförmåga som behövs?

;-)

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.