Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej, nu är det så här att jag skaffade mig en ny dator för ett par månader sedan.

För ett par veckor så började ljudet i cubase försvinna efter 15-20 minuters användning och datorn hänger sig?!

Jag har formaterat, jag har skakat datorn upp och ner, funderar snart på att skicka datorn ut genom fönstret. Någon som vet vad detta fel kan bero på?

ljudkortet jag har är sounblaster audigy2 platinum.

Annons
Postat

Om datorn hänger sig efter ungefär samma tid varje gång, så kan det bero på att Kylfläkten på processorn har halkat snett, att det är för mycket kylpasta mellan CPU och fläns, för lite kylpasta eller kanske att det blir för varmt i lådan, så att du behöver en extra chassifläkt eller något...?

Postat

Jag skulle kanske ha skrivit att det enbart var cubase som hängde sig, var lite trött imorse när jag skrev.

Värmen i datorn ser okej ut, har kollat med everest.

Datorn fungerar i övrigt klockrent, spel går att spela. Men det är just när jag drar i gång cubase och ska spela in/mixa då tvärvägrar den efter en kvart.

Lekrot (oregistrerad)
Postat

Vilket op har du? Det bör trimmas för optimal funktion i cubase! Mycke har att göra med din setup. Kör du cubase där ljudfilerna går till egen hd kan det vara den som håller på att rasa(ett av de värre alternativen isåfal back up genast) eller så kan det vara att du lastat cubase för hårt med vsti eller effekter eller tracks du får helt enkelt utveckla ditt problem för att få ett bättre svar! 😉

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.