Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Spelade in en konsert på min mp3-spelaren förut och skulle gärna vilja stycka upp låtarna var för sig. Och gärna ta bort brus och liknande.

Så finns det nåt enkelt och bra program för det? (är inte så haj på datorer)

En fråga till:

En polare vill ha en kopia men den är för stor för att skicka via mail, kan man förminska den på nåt sätt så den blir max 10Mb?

Annons
Postat
En polare vill ha en kopia men den är för stor för att skicka via mail, kan man förminska den på nåt sätt så den blir max 10Mb?

Det går säkert om du konverterar ned till typ 8 bit/mono - joint stereo - 32kbps -> MP3

Men det kommer säkert låta "jätte fint" 🙂 så skippa det och bränn en cdr och skicka på posten istället.

Postat

nja.... du kan ju alltid köra in filen i cubase eller logic (om du har mac) och klippa upp den där... kommer nog att bli svårt att få bort bruset från inspelningen, men testa att skicka filen via Yousendit så ska de nog funka.

Om du inte är "haj på datorer" så gör du nog bäst i att lämna det till nån som kan det, om det är brådskande...

Postat

Prova även mediafire:

http://www.mediafire.com/

Obegränsat utrymme.

Gratis.

Max 100mb för varje fil.

Varje fil får en länk som du kan klistra in där du vill.

Enkelt att dela stora filer.

Om de är större än 100 mb så dela upp filen med winrar.

• 2 år senare...
Postat

Hej,

Jag har en liknande fråga vad gäller redigering av mp3 filer...

Jag har en piano concert i mp3format som består av en orkester och ett piano. Jag vill kunna ta bort självaste pianoljudet ur stycket så att endast orkestern spelas...hur kan man gå tillväga? Är inte så erfaren med musikprogram...

Tack på förhand!

Postat
Hej,

Jag har en liknande fråga vad gäller redigering av mp3 filer...

Jag har en piano concert i mp3format som består av en orkester och ett piano. Jag vill kunna ta bort självaste pianoljudet ur stycket så att endast orkestern spelas...hur kan man gå tillväga? Är inte så erfaren med musikprogram...

Tack på förhand!

Enda sättet är om det är inspelat med orkestern i ena kanalen och pianot i andra (vilket inte är troligt) Mao, det går inte att ta bort enbart pianot.

De är väl ungefär som att ta bort äggen ur en färdigbakad sockerkaka...

Postat (redigerat)
Spelade in en konsert på min mp3-spelaren förut och skulle gärna vilja stycka upp låtarna var för sig. Och gärna ta bort brus och liknande.

Så finns det nåt enkelt och bra program för det? (är inte så haj på datorer)

En fråga till:

om du vill klippa i filen får du öppna filen i ett ljudredigeringsprogram

det finns flera gratis tex wavosaur eller audacity

för att ta bort brus finns det effekter som tar bort brus men jag vet inte om det finns några i de programmen eller om det finns andra gratis

om det endast brusar på några få frekvenser kan man använda en eq för att ta bort dem

efter att du klippt upp låten och gjort om till mp3 igen så borde inte låtarna bli mer än 10mb

edit: märkte precis att frågan var flera år gammal...

Redigerat av spass

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.