Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tja!

Jag håller på att bygga ny studio. vill köpa till ett trumset.

Jag är inte så vass på trummor, så behöver inga värstingar direkt. Jag har satt mitt pristak till 7500, beggat eller nytt...

Min tanke går kring huruvida jag ska köpa ett riktigt trumset, och försöka micka upp dessa, eller om jag ska köpa ett elektroniskt (digitalt) trumset; med slagplattor och ljudmodul istället. Vad har ni för erfarenheter av dessa? Kan man få ett beggat digitalset för runt 7500 med bra ljudmodul? eller finns det bara kack under typ Rolands Td12:a? Inser ju fördelen med dessa digitala utöver den låga ljudvolymen vid använding, då de ofta har flertalet ollika trumset i sina moduler, vilket kan vara kul för variationen...

En bonusfråga: kan man köpa vassare ljudmoduler med nya trumset och koppla in vid behov?

Tack på förhand!

/Rasmus

Annons
Postat

Själv har jag ett Roland TD-3 som jag är väldigt nöjd med. Efter att ha sonderat marknaden på olika set så kom jag fram till att det var det mest prisvärda som gick att få tag på, 9995:- kostar det nytt.

Vad gäller ljudmodulen så är dem interna ljud tämligen dåliga. Använder man setet bara som midi-kontroll så är dock möjligheterna oändliga. Med hjälp av en dator med exempelvis DFH Superior eller EZDrummer låter det i mina öron riktigt jävla bra. Tycker inte att ens TD-20 modulen kan mäta sig med dem samplingsbiblioteken.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.