phillekille (oregistrerad) Postat 22 april 2007 Postat 22 april 2007 Hej, jag hade ett program, som jag tyvärr inte vet vad det nu heter.. Det fungerade iaf så här att man kunde ta ett tex. .wav klipp (av när man sjunger) att importera, då kom det upp såhär att det visade hur långa tonerna var när man sjöng. Men i det programmet visade den inte i hur högt och lågt tonerna var, bara hur långa dem var. Vet ni/du nått program som fungerar som detta, eller vet du vilket program jag menar? Jag tror att jag fick det uttav Nexustwins av mistag en gång...
DivineCo Postat 22 april 2007 Postat 22 april 2007 Tror att sonar och även olika tidigare versioner av cakewalk har en notfunktion men bara för midi vad jag vet. Men jag kan ha fel.
drloop (oregistrerad) Postat 22 april 2007 Postat 22 april 2007 Hej, jag hade ett program, som jag tyvärr inte vet vad det nu heter.. Det fungerade iaf så här att man kunde ta ett tex. .wav klipp (av när man sjunger) att importera, då kom det upp såhär att det visade hur långa tonerna var när man sjöng. Men i det programmet visade den inte i hur högt och lågt tonerna var, bara hur långa dem var. Vet ni/du nått program som fungerar som detta, eller vet du vilket program jag menar? Jag tror att jag fick det uttav Nexustwins av mistag en gång... Ett som visar vågformer? Audacity gör det. http://audacity.sourceforge.net/
david.roennlund Postat 22 april 2007 Postat 22 april 2007 (redigerat) vågformer visar väll alla program !? det phillekille är ute efter verkar vara ett program som visar sång som midi brukar visas. Altså att tonerna representeras av staplar var längd visar tonens längd. har jag hajat det ? EDIT : stavningen... Redigerat 22 april 2007 av david.roennlund
drloop (oregistrerad) Postat 22 april 2007 Postat 22 april 2007 (redigerat) vågformer visar väll alla program !? det phillekille är ute efter verkar vara ett program som visar sång som midi brukar visas. Altså att tonerna representeras av staplar var längd visar tonens längd. har jag hajat det ? EDIT : stavningen... Kanske det. Men midinoterna är beroende av tempo. Annars finns ju den här coola applikationen: http://www.sienzo.com/ Redigerat 22 april 2007 av drloop
drloop (oregistrerad) Postat 22 april 2007 Postat 22 april 2007 Man skulle kunna använda Gsnap som plugin i någon DAW. Den visar längd och tonhöjd dock i realtid så man får anteckna snabbt 😱
david.roennlund Postat 22 april 2007 Postat 22 april 2007 (redigerat) Man skulle kunna använda Gsnap som plugin i någon DAW. Den visar längd och tonhöjd dock i realtid så man får anteckna snabbt 😱 han är kanske jättesnabb ,vem vet ? (inte du , vem vet inte jag ......) 😱 Redigerat 22 april 2007 av david.roennlund
Björn Olsberg Postat 22 april 2007 Postat 22 april 2007 (redigerat) Melodyne-versionerna (utom Essentials, vill jag minnas) kan visa noter på inladdat ljudmaterial, och då företrädesvis just sång: Naturligtvis fungerar även annat inladdat material med Melodyne, som rytmiskt. Redigerat 22 april 2007 av Olsberg
Krokodilen Postat 22 april 2007 Postat 22 april 2007 ...eller nått i stil med Dmm ? (har dock inte provat själv)
drloop (oregistrerad) Postat 22 april 2007 Postat 22 april 2007 (redigerat) ...eller nått i stil med Dmm ? (har dock inte provat själv) Samma som min länk... Otroligt flippat att programmet faktiskt funkar så bra som det gör. In med en låt ut med noter och tabulatur. Redigerat 22 april 2007 av drloop
Krokodilen Postat 22 april 2007 Postat 22 april 2007 Ledsen drloop. Jag trodde jag hittat nått nytt.... 🥰
musik (oregistrerad) Postat 12 maj 2007 Postat 12 maj 2007 Det är väl det jag nämnde i tråden TS Audio??
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.