Jump to content
Annons

Mikrofon.

CaddyLacMusic (oregistrerad)

Recommended Posts

CaddyLacMusic (oregistrerad)
Postat

Tjenare allihoppa. Jag har precis byggt klart min lilla lilla hemstudio. Jag hade tänkt köpa en mikrofon som ligger runt tusenlappen, men jag vet inte vilken jag ska välja. Rummet där jag ska ha mikrofonen är inte isolerat, så det ekar ju lite grann, men finns det någon speciell mikrofon för det? Jag hade tänkt mej ADK:s A51e, är det någon att satsa på?

Jag låter ni proffs svara.

Tack på förhand!

Annons
Postat

Det finns mängder med trådar i forumet med just den här frågan om du söker.

Ett vanligt svar är studio projects B1. Under tusenlappen. Mycket bra ljud för pengarna.

Postat

B1 är absolut ett bra val. Min favorit i lägsta prisklassen.

Du kan också gå in på min testsite och hämta smakprov på hur olika mikrofoner kan låta - så kan du avgöra själv i stället för att bara lyssna på vad andra påstår. 😕 Det finns inspelningar av över 100 olika modeller att botanisera bland på testsiten.

Postat

Lägg till en femhunka så får du ADK Hamburg Edition på Musikbörsen. Den är strået vassare än B1:an (dock ej i ljudet) 😕

Postat
Lägg till en femhunka så får du ADK Hamburg Edition på Musikbörsen. Den är strået vassare än B1:an (dock ej i ljudet) 😄

...med tanke på att 1495:- numera är listpriset på ADK Hamburg, så lär nog de flesta andra också kunna erbjuda det... 😑

Nåja - Hamburg-modellen är också bra (mycket trevligare än systermodellen Vienna, enligt min mening), så den kan också vara värd att fundera på. Den finns också med på testsiten. 😄

Postat

På 1000kronors nivå tror jag på B1:an som dom andra, men självklart beror det på vad syftet är.

Är det sång/akustiska instrument du ska köra , go b1 , är du mer gitarr-rocksång snubben kan det till och med vara rekommenderat att konsumera en 57:a före. Men B1:an verkar prisvärd om inte annat ^^

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.