Mr_big Postat 19 april 2007 Postat 19 april 2007 har nyligen införskaffat en akustisk gura, är totalt oerfaren, därför tacksam för alla tips. Vilka låtar är bra att börja med? har lyckats lära mig introt till Nothing else matters iallafall.. skulle vilja prova på lite ackord också, vilken låt bör jag då öva på? tipsa gärna om andra tabs låtar också.
Björn Olsberg Postat 19 april 2007 Postat 19 april 2007 My god, du var snabb med att registrera dig som medlem - första inlägget bara sju minuter efter att vi öppnat för nyregistreringar igen
Mr_big Postat 19 april 2007 Trådstartare Postat 19 april 2007 haha ojdå, det visste jag inte ens om : )
sounden Postat 20 april 2007 Postat 20 april 2007 (redigerat) "Smoke on the water" riffet är ett måste för alla nybörjare på gitarr! Sen tycker jag du skall börja med de klassiska akkorden, D,E,A Dessa akord kommer du långt med // S (D,E,A) hör inte till Smoke on the water .. Dessa akord är bara ett exempel på typ nybörjarakord. Redigerat 20 april 2007 av sounden
DivineCo Postat 20 april 2007 Postat 20 april 2007 (redigerat) Tabs är alltid bra att titta på. Tex här Tabbar Ibland är dom inte korrekta men det gör inte så mycket det är bra träning i alla fall. Smoke on the water är dock felaktigt tabbad på denna site. Riffet består inte av barréakord men det spelar inte så stor roll 90 % spelar det riffet fel i alla fall. Redigerat 20 april 2007 av DivineCo
Mr_big Postat 20 april 2007 Trådstartare Postat 20 april 2007 (redigerat) ooh tackar, ska göra ett försök me smoke on the water.. mera tips mera mera mera : P förresten, vad är barréakord? : / Redigerat 20 april 2007 av Mr_big
Mr_big Postat 23 april 2007 Trådstartare Postat 23 april 2007 nötte in wonderwall, tyckte den var ganska enkel.. lätta ackordbyten och det. kan någon rekomendera nån låt i ungefär samma nivå som den?
Zourc3 Postat 23 april 2007 Postat 23 april 2007 Införskaffa dig Guitar pro 5 och tanka Guitar pro tabs. Då kan du spela med och lära dig rätta takten, har hört så många nybörjare som kan tabsen men spelar låten helt fel (takt fel osv)
Jon Rinneby Postat 23 april 2007 Postat 23 april 2007 Jag har undervisat en hel del i gitarr, och här är ett litet utdrag från låtar som brukar fungera bra: Ackord och tabulatur hittar du på nätet. Apans sång Balladen om Herr Fredrik Åkare Benen i kors Blowin in the wind Brev från kolonien Enter Sandman Gå och fiska Have you ever seen the rain Hey Joe Hotel California House of the risning sun I just called to say I love you I natt jag drömde I shot the sheriff I natt jag drömde Jag gör så att blommorna blommar Imagine Knockin on heavens door Lemon Tree Lela Let it be The letter Mmm mmm mmm Mr Tamburine man No woman no cry Nothing else matters Pippi Långstrump Proud Mary Purple Rain Tears in heaven The River The rose Runaway Train Smoke on the water Sol, vind och vatten Sommaren är kort Sommartider Stairway to heaven Sång till friheten Tusen bitar Under the bridge Wild Thing Wonderwall Yellow Submarine Yesterday You´ve got a friend Your song Öppna landskap Lycka till!
Mr_big Postat 24 april 2007 Trådstartare Postat 24 april 2007 oh tack så jätte mycket, ska genast försöka mig på nån av dom : )
Micke H Postat 24 april 2007 Postat 24 april 2007 Som någon sade, ladda ner Guitar Pro - demoversionen är gratis. Den spelar upp tabbarna för dig, vilket är GRYMT bra för nybörjare, så lär man sig lättare hänga med. Den bästa källan för Guitar Pro-tabbar stängdes dock ner tyvärr, men du har fortfarande Ultimate Guitar.com. Programmet Guitar Pro är det bara att googla efter. 😆
Mr_big Postat 24 april 2007 Trådstartare Postat 24 april 2007 Som någon sade, ladda ner Guitar Pro - demoversionen är gratis. Den spelar upp tabbarna för dig, vilket är GRYMT bra för nybörjare, så lär man sig lättare hänga med. Den bästa källan för Guitar Pro-tabbar stängdes dock ner tyvärr, men du har fortfarande Ultimate Guitar.com. Programmet Guitar Pro är det bara att googla efter. 😠 har faktist laddat ner gp5 för ett tag sen, tycker det är jättebra men det går inte att lära sig spela ackord va?!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.