Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag har en del gammalt mög som jag skapat i Cubasis. Numera kör jag Cubase SL och kan ju då snyggt importera gamla Cubasis-låtar och rätt enkelt meka vidare med dom (mest MIDIn).

Ett problem uppstår emellertid ibland, vissa Cubasisfajler som jag appselut vet innehåller en räcka midi-tracks, är HELT TOMMA när jag öppnar dom i Cubase!

Skumt värre. Nån som känner igen och / eller vet hur man löser? Jag har avinstallerat Cubasis sen länge eftersom det krockade med min Cubaseinstallation.

Annons
Postat

Jag hade liknande problem när jag gick från VST till Cubase sx. En del av filerna var helt frånvarande. Jag kommer inte ihåg hur jag gjorde, men jag skall kolla när jag kommer hem ikväll 🙂

Postat

Nej det vete katten varför de försvinner. Vi får be MI7 eller nån att förklara. Någon som vet? Har en låt som heter ap-svett som jag inte kan öppna och jag vill gärna höra hur den låter för jag kommer inte ihåg den.

(Btw Anfäkta och anamma, Hammagrella Hacke lär väl få ännu mer spader nu.)

Postat
(Btw Anfäkta och anamma, Hammagrella Hacke lär väl få ännu mer spader nu.)

Javisst! Den där Kiss-retro-dörren var en pandoras ask som vi nog inte skulle öppnat. Snart får vi väl se Barbapapa-avatarer här på forumet oxå... 😄

• 1 månad senare...
Postat
Jag hade liknande problem när jag gick från VST till Cubase sx. En del av filerna var helt frånvarande. Jag kommer inte ihåg hur jag gjorde, men jag skall kolla när jag kommer hem ikväll 🙂

Eggis, hittade du något? Det här är rätt frustrerande. Har några riktiga guldkorn till låtar i Cubasis VST 2.0-format, men jag kan inte öppna dyngan - eller som sagt - det går att öppna men alla tracks är blanka.

Inte heller vill/kan jag installera om Cubasis på burken eftersom förra gången jag hade det så så krockade Cubase SL och Cubasis och ville inte lira i samma maskin.

I värsta fall får jag väl skicka till nån vänlig själ som har Cubasis och be om en save MIDI åtminstone, eftersom det är främst midi-tracksen jag vill åt i dom här gamla godingarna.

Postat

Ok, det är inte vad du vill höra, men om du vet vad det är du vill åt i dina gamla filer... varför inte installera cubasis. Spara ner midi-filerna och sedan köra en systemåterställning.

XP-systemåterställning har aldrig svikit mig, om jag varit noga med att göra en återställningspunkt innan jag installerar program som jag sedan vill plocka bort.

Du kör väl XP??? 🙂

Postat

....fast nu slår det mig ju att jag NATURLIGTVIS kan installera Cubasis på en annan dator, t ex den mögiga internetanslutna som ändå dryper av virus och spyware, den ska ändå installeras om. Fan vad korkad man är ibland....! 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.