Jump to content
Annons

SonyErics W880i, Nokia 2626 Samsung Z240


musik (oregistrerad)

Recommended Posts

musik (oregistrerad)

Hej!

Om jag förlänger mitt värdelösa abonnemang hos Telenor, så får jag en ny mobiltelefon på köpet, menar de. De modeller de kan erbjuda är SonyEricson W880i, Nokia 2626 eller en Samsung Z240. Vad hade ni tagit? Jag kan inget om mobiltelefonmodeller och tycker detta område är skittråkigt verkligen. Men är den gratis så vad fan... Kollade upp dessa modeller lite grann dock och märkte att Nokian var billigast, Samsung sedan och dyrast var Sonyn. Inte vet jag hur det kan komma sig att jag får välja vilken som helst, men...

Det lustiga är att jag tänkte gå ned nu i veckan och säga att jag äntligen tänker lägga av med detta skitbonnemang. Jag har haft det i 3-4 år. Jag ringer för ungefär 30 minuter per kvartal, men ändå ligger räkningen per kvartal på ca 330 kr varje gång. Så djävla mycket gör de fasta avgifterna. Skit är det!

Man kan alltså säga att varje minut jag ringer med min mobil så kostar det mig 11 (!!), dvs. ELVA.... spänn. Hutlöst!

Men nu blev det änna veligt, eftersom jag får en ny mobil på köpet...

🙂

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Ibland undrar jag varför 'musik' ofta skriver inlägg som tar längre tid att skriva än det tar att googla fram svaret. 😄

Nåväl, här är en länk som kanske kan hjälpa dig i dina val. För mig är det ingen tvekan om vad jag hade valt, men jag vet inte vilka preferenser du har vad gäller mobiltelefoner...

Redigerat av Thomas
Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)
Ibland undrar jag varför 'musik' ofta skriver inlägg som tar längre tid att skriva än det tar att googla fram svaret. :rolleyes:

Nåväl, här är en länk som kanske kan hjälpa dig i dina val. För mig är det ingen tvekan om vad jag hade valt, men jag vet inte vilka preferenser du har vad gäller mobiltelefoner...

Tack. Jag skriver snabbare än jag läser.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad hade ni tagit?

Du verkar inte helt nöjd med abonnemangets fasta avgifter. Jag skulle behålla den gamla telefonen sålänge den fungerar (!), skaffa kontantkort och överväga att byta operatör.

Den enda avgift du förbinder dig till på ett kontantkort är att ladda det med minst 100 kr per år.

Tele2 Comviq Kontant

djuice (går i Telenors nät)

Halebop (går i Telias nät)

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Just det. Kontantkort får det bli.

Tycker inte om mina fasta avgifter hos Telia heller för fast telefoni på nästan 500 kr per kvartal.

Så egentligen funderar jag på abonnemanget Tele 2 Smart Mobil. För bara 495 kr per kvartal utan att det kostar att ringa till fasta telefoner.

🙂

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...