mattiasd Postat 11 april 2007 Dela Postat 11 april 2007 Vad finns det för vettiga livekondenstormickar för sång? /Mattias Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 11 april 2007 Dela Postat 11 april 2007 http://www.sennheiser.se/audio/produkter.asp?LevelID=10312 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
KillwithSkill Postat 11 april 2007 Dela Postat 11 april 2007 (redigerat) Neumann KMS 104 / 105 Förbannat dyra, säkert runt 5-7000:- men oxå riktigt bra. Tål att micka upp en dragracingbil som skär sönder... typ! Redigerat 11 april 2007 av KillwithSkill Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
KillwithSkill Postat 11 april 2007 Dela Postat 11 april 2007 Ah, visade sig vara samma som IDF postade! Skumt att det är från sennheiser 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 12 april 2007 Dela Postat 12 april 2007 Ah, visade sig vara samma som IDF postade!Skumt att det är från sennheiser 😉 🙂 sennheiser e skummisar.. 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
trombonisten Postat 12 april 2007 Dela Postat 12 april 2007 Sennheiser Sverige distribuerar en hel del olika märken. Dessutom äger Sennheiser Neumann sen ett antal år. Gunnar Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mattiasd Postat 13 april 2007 Trådstartare Dela Postat 13 april 2007 Neum. 105 har jag hyfsad koll på redan.. Hade en sån då jag rattade på jazzfestivalen nyligen.. Fler märken? Gärna lite erfarenheter å så.... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lavrell Postat 19 april 2007 Dela Postat 19 april 2007 (redigerat) Måste det vara Konding? Kan annars tipsa om mikrofonen jag nyligen beställde från Tyskland. Beyerdynamic TG-X60, en av de absolut mest lättrattade mikarna jag kört FoH med. A/B testade mot en Beta58 som kan anses som standard och det va ju inget snack. Upplösningen och framförallt botten i Beyern är helt överlägsen. Vill du ha det bästa så är det såklart Neumann KMS105 som gäller men det är ju en helt annan peng. Köpte min Beyer för 1600:- inkl frakt från Tyskland (billigaste i Sverige är 2500:-) 😄 Redigerat 19 april 2007 av lavrell Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Claes Holmerup Postat 19 april 2007 Dela Postat 19 april 2007 Svenska Milab har några fina handhållna modeller för livebruk. 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.