Jump to content
Annons

Pedaler från USA

musik (oregistrerad)

Recommended Posts

musik (oregistrerad)

Hej!

Tänkte köpa ett par pedaler för gitarr ifrån USA. De kostar 750 SEK/st, jämfört med 2700 SEK styck här i landet, så...

Någon sa till mig att om jag köper direkt ifrån USA så måste jag ha en omvandlare för voltens skull...

Är det sant (om jag inte vill driva dem med 9 Volts batteri)? Vad kostar en sån och hur funkar det?

P.S. Det gäller Jim Dunlop 535Q och Tech 21 NYC "American Woman". D.S.

😳

:musik

Redigerat av musik
Dela på andra sajter

Annons
musik (oregistrerad)

Men de där adapterna man kunde beställa i samband med beställningen av pedalerna från USA från hemsidan såg konstiga ut i änden. De hade stift istället för runda pinnar som man är van vid.

En snubbe sa mig att jag måste sätta dem i en omvandlare, för de går i 110, 120 eller 150 Volt, eller nåt sånt...

Är han alltså ute och brädseglar?

De menar Clas Ohlson istället för Musikaffäään i US of A beträffande adapter, så slipper jag stiften helt?

😳

Dela på andra sajter

Precis som IDF säger, allt du behöver är en 9-volts DC adapter.

99:- kostar den här.

hade för mig att teknikmagasinet hade den billigare, men tji fick jag.. 😳

Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Det verkar förnämligt. På Tech 21 NYC:s egen site kunde man läsa att de har en lämplig adapter för den europeiska marknaden: DC2-EU, för 220 V, till skillnad från deras vanliga egen DC2 för 120 V. Riktpriset var $12.95.

Clas Ohlson och Teknikmagasinet går lika bra.

TACK!!

😳

Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Förnämligt pris måste jag säga om den länkade adaptern. Såg en adapter ENBART för 9V till 220 Volt hos Crafton Musik. Den kostade nästan 350 spänn.

99 SEK för en omställningsbar: 1,5, 3, 4,5, 9 och 12 V till 220 Volt är ju då ett fynd.

😉🙂

Redigerat av musik
Dela på andra sajter

Förnämligt pris måste jag säga om den länkade adaptern. Såg en adapter ENBART för 9V till 220 Volt hos Crafton Musik. Den kostade nästan 350 spänn.

99 SEK för en omställningsbar: 1,5, 3, 4,5, 9 och 12 V till 220 Volt är ju då ett fynd.

😉😆

ännu värre om du köper märkesadaptrar för typ boss o alesis.. dom kan kosta snuskmkt..

hittade ett beggat nätagg för en fetare SSL-konsol som gick för 60 000!! 🙂

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.