Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjaba.

Har exprimentarat endel m hur jag bygger min musik på sistonde.

Har börjat jobba som så att jag först bygger nått roligt beat med vissa små trumljud, lite bas och någon klatchig melodi.

sedan haar loopen hyperkomprimerats och extrem eqáts, så nu låter loopen sådär housig men grymt mkt diskant och kanska pumpigt.

Nu kommer det till kruxet.

När jag lägger loopen i projektet i Ableton så har jag riktigt svårt att få loopen fyllig och väljudande om ni hajjar vad jag menar.

Alltså det är mest diskant, och låter allt för ljust.

Har testaat trixa med yttligare eq och kompressor men det får ljudet att låta orent och dåligt.

Giv me som stalltipps om någon sitter på nått lurigt knep!?

Annons
Postat

Hmmm,

Du har ju uppenbarligen trashat loopen rätt rejält, så det är väl inte så konstigt att den inte låter så bra. Du får helt enkelt backa en del i det du gjorde i första steget.

Att försöka återställa det redan processade resultatet kommer bara förstöra ljudet ännu mer.....

/X

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.