JJRockford Postat 4 april 2007 Dela Postat 4 april 2007 Ja, har nog inte så mer att tillägga till rubriken. Ska köpa mig en synt att komplettera med live (spelar mest gitarr, men vi har ingen keyboardist numera). Har tittat på t ex Roland Juno-D samt ett antal begagnade syntar från 90-talet. Men det kanske trots allt är smidigare att skaffa sig en laptop med midiklaviatur? Känns spontant något ostabilt, men säkert mer flexibelt än något synt jag kan tänka mig (så länge vi snackar syntar under 30-40 000 kronor i a f 🙂). Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 4 april 2007 Dela Postat 4 april 2007 jag kör med min ibook, reason 3.0 och min korg kontroller!! funkar finfint! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
JJRockford Postat 4 april 2007 Trådstartare Dela Postat 4 april 2007 Hur har du laptopen "förpackad"? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 4 april 2007 Dela Postat 4 april 2007 Hur har du laptopen "förpackad"? i ryggsäck!! 🙂 funkar galant.. är ju en 12" ibook, o väger inte mkt alls.. kontrollern går ju via usb, och ja använder interna ljudkortet.. funkar finfint.. men ill man ha ett bättre ljudkort är ju inte det så svårt att mecka.. 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
JJRockford Postat 5 april 2007 Trådstartare Dela Postat 5 april 2007 Hur ställer du upp det på plats så att säga? Det är främst något stativ för laptopen som jag inte riktigt ser framför mig 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 5 april 2007 Dela Postat 5 april 2007 Hur ställer du upp det på plats så att säga? Det är främst något stativ för laptopen som jag inte riktigt ser framför mig 🙂 jaha ok.. jag kör med bordet som (oftast) finns på plats.. spelar man ute brukar det oftast finnas iaf ett bord.. 🙂 sist blev jag inträngd i ett hörn brevid skivspelarna... men brukar sätta datorn framför mig o kontrollern till höger el vänster.. 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Thomas Postat 5 april 2007 Dela Postat 5 april 2007 Med vårt band Swedish For Beginners så kör jag en MacBook Pro, dualbootad till Windows XP - med en bunte VSTpluggar, styrda av en hederlig gammal Korg M1. Kom till vår spelning på Rio Rio i Göteborg, 19/4 så kan det hela beskådas live! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.