Guitarmaniac Postat 2 april 2007 Dela Postat 2 april 2007 Hej kan någon säga hur man mickar ett dragspel?? Provade att micka ett dragspel med min enda kondare MXL 990 men den tog in alla ljud från knapptryckningarna hur tydligt som helst. testade även med en gammal dynamisk Fostex M501 tyvärr mycke sämre ljud å den tog åxo upp knapptryckningarna vad ska jag göra?? 1 Köpa en ny mick?? vad för mick i.s.f? 2 Går det att få bort knappljuden i mixen (cubase)?? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Umemagnus Postat 3 april 2007 Dela Postat 3 april 2007 Kan inte direkt komma med några mickförslag, men testa att sätta en mick på "bas-sidan" sen en på diskanten... Testa att micka lite längre ifrån, så kanske knappljudet blir lite lägre? Jag är å andra sidan av åsikten att det gärna får finnas lite knappljud, det hör ju till instrumentets karaktär lite... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.