Jump to content
Annons

Tips på bra VST:er för Hip-Hop/R&B beats

Recommended Posts

CaddyLacMusic (oregistrerad)
Postat

Någon som känner till några gryyma VST instruments som låter bra till HipHop/R&B beats? Har letat omkring lite men har inte hittat nått som jag har tyckt om. Behöver mest synth- och trummljud

Tack på förhud!

Annons
Postat

Gratis:

Minimoog VA

- Minimoog, fast en gratisversion. Funkar till att skapa percussiva sound (laserskott, elektroniska baskaggar, filterade pukor) men också basar och leads.

Superwave p8

- Funkar till det mesta, bara att laborera.

Sök på KVR Audio på google, det är en sida för både gratis och ickegratis vst-plugins, både synthar och effekter.

Icke Gratis:

Korg Legacy Collection

- En samling synthar där jag har hittat otroligt mycket saker att använda. Dels som stråkar, blås och rhodes i Wavestation, men också som helt störda synthljud i Ms20. Jag rekomenderar denna pluginsamling.

Arturia Minimoog

- Den "riktiga" moogen fast i mjukvaruversion.

Cs80 v

- Rätt så avancerad vid första blicken, men man lär sig snart hur den funkar. Bra till allt.

Vad gäller trummor så beror det på vilken trumplugg du använder. Själv använder jag Reason, och vad gäller trumljud så använder jag dels sånna som jag spelat in själv, men också de som följer med programmet. Sen finns det också massor av gratisrefills, bland annat från propellerheads hemsida, som innehåller schyssta trummor.

• 4 månader senare...
Postat (redigerat)

totalt överrepressenterade i dagens (och ett par år bakåt) hiphop/RnB är i alla fall modernbeats trumljud....neptunian drums, timbalicious drums, dr dre drums...osv osv...samt deras oriental-banker....

med dessa, "stylus" och "e-lab obsession" har du allt du kan tänkas behöva i trumljudsväg för att göra hiphop....möjligtvis foundation (också e-lab) om du gillar riktigt oldschool-sound....

Redigerat av Mr Keys

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.