Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjena!

Imorse när jag satte på mina monitorer så var diskanten på den ena högtalaren helt död. Provade att byta kablar men det hjälpte inte, bytte utgångar från ljudkortet men det funkade inte heller.

Testade att öka volymen kraftigt och då började plötsligt diskanten spela.

Nån som vet vad detta felet kan ha berott på ?

Bör jag vara orolig för att den dör igen?

/ Speggey

Annons
Postat

Hej claes!

Okej, Hur går man tillväga för att förklara det för Dynaudio efter att garantin har gått ut tro? 🙂

Antar att de blir jag som åker på det hela.

Postat

Har du ingen bekant med lödvana, som kan ta en första titt på det...?

Det troligaste är att det har blivit en dålig lödning med tiden, på något ställe där det blir varmt. Eftersom det är den ena diskanten, så borde man kunna hitta det i diskantens slutsteg eller i delningsfiltret - eller möjligen i nätdelen om nätdelen har separata matningar till slutstegen.

Postat

Har bekanta med lite lödvana från hemmapill men vet inte om jag vågar låta nån av dom ge sej på monitorn, hehe. :rolleyes:

Får ta och höra med dynaudio först. Tack för hjälpen iallafall!

Men det är säkrast att inte använda monitorn öht under tiden?

Postat

Okej! tack för råden Claes!

Kontaktade dynaudio och det visade sig att det var 2 års garanti så dom tar hand om det hela. Dom trodde att de var nåt i diskantens slutsteg.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.