Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Det funderas i skolstudion om det ska skaffas ett mixerbord. Jag vet inte hur nödvändigt det är egetligen, men vad finns det för något som hade funkat bra? Finns väl inget som fungerar direkt mot sonar?

Har ett E-MU 1820m ljudkort på skolan.

Annons
Postat

Mackie MCU fungerar utmärkt, men kostas dineros, finns med "överläggsark" till alla stora sequensers, d.v.s. du får rätt text vid rätt ratt o.s.v.

De där Behringer BCF (tror jag de heter) ska visst vara ok, har dock läst om vissa problem vid användning av flera parallellt.

Sedan finns väl ett antal andra mindre kända CME, Cooper, CM Labs etc. din lokale musiknasare bör veta allt om controllers, annars borde han/hon byta bransch & sälja mjölk eller något i stället 🙂

Lite info här http://www.cakewalk.com/products/sonarstudio/control.asp

Det mesta med midi bör fungera ( om man så vill även ett vanligt midi-keyboard ) ,men kan kräva smärre programmering .

Det största hindret är förmodligen budgeten, annars finns varianter för mellan 2-3000 och uppåt 50-100 000 kr. Mackie MCU kostar mellan 9000 - 13000 kr. beroende på vart man handlar, skolan bör kunna pruta lite.

Hoppas skolan kostar på, att mixa med reglar är i min mening betydligt mer produktivt än med mus & tangentbord. 🥰

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.