Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Rolig tråd. Vad finns i ditt studiorack och vad använder du det till? 😮

Jag har beställt en del nya grejer och inte fått in i racket än, men såhär kommer det vara när jag plockat in prylarna:

Motu 2408 - Ljudkort

Alesis 3630 - Kompressor på baskagge och virvel

Behringer Virtualizer DSP2024P - reverb till sång, gitarr, m.m

Behringer Ultrafex PRO - Tänker köra main-mixen genom den vid mastring

Behringer V-AMP PRO - För gitarrinspelning

Annons
Postat

3630:n är faktiskt helt OK för att vara så billig.. 🙂

har en länk på min PC hemma hur man moddar den. om du är sugen dvs. 😆

kommer nog skaffa 2 st, och modda den ene och behålla den andre original.. kostar inte mer än 500:- beggat.. 🙂

Postat

IDF: Nice, jag är absolut intresserad! Skriv länken här eller skicka den till hellhoff@studio87.se ! 🙂 Och berätta vad du har i ditt rack nu. 😆

Postat

Jag har avskaffat racket, eftersom det blev bättre att ha prylarna precis framför sig på en hylla ovanför skärmarna i stället. Jag har inga effekter o dyl, utan det är bara omvandlare, preamps och hörlursförstärkare hos mig:

RME ADI-8 DS (8-kanalig A/D-D/A används som ingångar för externa syntar och talkback - och som utgångar till medhörning - går alltså till hörlursförstärkaren)

RME ADI-96 Pro (2-kanalig preamp + A/D - den preamp som används i alla mina mictester)

Benchmark ADC1 (2-kanalig A/D - numera min huvudsakliga omvandlare vid inspelning - ännu bättre än RME:n)

Benchmark DAC1 (2-kanalig D/A - till lyssningen)

SM Pro Audio M-Patch (passiv attenuator/monitorswitch etc)

True Systems P-Solo (1-kanalig preamp - huvudsaklig preamp numera)

Behringer Ultragain Pro (2-kanalig preamp som enbart används till talkback)

Behringer Powerplay Pro (hörlursförstärkare med 4 utgångar)

Postat
IDF: Nice, jag är absolut intresserad! Skriv länken här eller skicka den till hellhoff@studio87.se ! 🙂 Och berätta vad du har i ditt rack nu. 😆

ok. jag sitter inte hemma vid den datorn nu..sitter i en polares studio med min laptop!!!

i mitt rack..hmm nu ska vi se.. 🙂 jag har ju ett rack med 2x18 HE..

vänster sida av racket

- guillemot ad/da-omvandlare

- samson 4 kanals hörlursstärkare

- moddad behringer enhancer/exciter, ommålad från den fula aluminiumen till militärgrön med svart text.

- typ Sound Logic en obskyr enhancer där med. hittade den för 200:- i en reaback.. 🙂

- Alesis reverb, typ nano eller quadro.. kommer inte ihåg bara för det.. 🙂

- digi001 I/O-ljudkort.. 18 in 20 ut.. 🙂

- I/O för midi.. gammalt I/O-kort för 8 midi in/ut, är nog Emagic som gjort från början. fick med den i en dongle för logic 4.5..

- Neutrik patchbay, kommer skaffa ytterligare ett par sådana.. 🙂

- Pioneer hemmastereoförstärkare till mina stora RCF-lådor... står även en radiomottagare på den.. 🙂

nästa rackdel:

- Aphex stereokompressor

- 2 st. 1176:or.. Gyrafmodeller.. 🙂

på golvet i den högra delen står en cdspelare på en kasettspelare.. 🙂

sitter med mitt Soundtracs 16-8-16, analogbord från 1978.

🙂

there you go...!!!

Postat

IDF: Nice, Alesisreverbet, är det sjysst? T. ex för sång. 😆

Om någon är intresserad av att sälja är jag sugen på ett reverb.

Postat (redigerat)

Med tanke på att rackburkar diskuteras, så tar jag tillfället i akt: 😆

Om någon behöver, så har jag ett lutande golvplacerat 24HE-rack som bara står och tar plats. Har även ett bordsplacerat 10HE-rack som inte längre används. Hojta till, så kommer vi överens om ett lämpligt pris. 🙂

Redigerat av Claes
Postat

Om någon behöver, så har jag ett lutande golvplacerat 24HE-rack som bara står och tar plats. Har även ett bordsplacerat 10HE-rack som inte längre används. Hojta till, så kommer vi överens om ett lämpligt pris. 🙂

Halloj !

Finns det bilder måntro ???

Postat

Halloj !

Finns det bilder måntro ???

Jag försöker komma ihåg att ta ett par bilder i morgon. 🙂

Postat

SSL Stereo kompressor klon,

Alesis AI-3

RME Fireface 800

Neutrik Patchpanel..

Claes:

Kan vara av intresse ja...

Postat (redigerat)
IDF: Nice, Alesisreverbet, är det sjysst? T. ex för sång. 🙂

Om någon är intresserad av att sälja är jag sugen på ett reverb.

sitter i studion, så nu kan jag kolla.. 🙂

alesis microverb III... låter asnajs!! har kört de mkt med bla. min Roland tr505(trummaskin!) o den låter ju redan innan, 80tal!! men med ett gated reverb med alesis:en så blire fuktigt.. 😛

j'ädrar vare låter fätt!! hehe 🙂

o ja, den låter riktigt najs på sång.. den har ju en del inställningsmöjligheter, så man kan mecka en del.. 🙂

ang. reverb i rack finns ex. alesis moduler osv för ngra hundralappar o uppåt.. jag köpte mitt för ett år sen (typ) för 500:- SEK!!

Redigerat av IDF

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.