Implasticyde Postat 23 augusti 2004 Dela Postat 23 augusti 2004 (redigerat) Är bara lite sugen på att veta vad det blev av denna utmärkta duo och om det är någon som vet vad de båda har gjort och håller på med nu? Hörde talas om att en fjärde skiva var på G men att det sket sig mellan skivbolaget och dive så skivan brann inne. Följande har jag att bidra med och är det någon annan som vet mer så skriv gärna vad ni vet i denna tråden =) DIVE Diskografi: WHERE THE RIVER TURNS TO SEA CD, Mercury 1990 (848 016-2) 01 - Overflow / 02 - Same old town / 03 - Explore / 04 - Holy ground / 05 - Big machine / 06 - City of sound / 07 - The big one / 08 - Monday / 09 - Captain Nemo / 10 - The Pilot / 11 - New world / 12 - Where the rivers turns to sea STILLS CD, Mercury 1992 (512 305-2) 01 - Relation ship / 02 - A room full of flowers / 03 - Contact / 04 - Never love again / 05 - Password / 06 - Ocean / 07 - Good morning / 08 - Solitude / 09 - Stills / 10 - Heaven´s here DIVE CD, RCA 1994 (74321 23435 2) 01 - City Of Silent Wishes / 02 - Through The Pipeline / 03 - Ultralight Lovegun / 04 - Coming On Strong / 05 - Last Train Ever / 06 - Waiting For Elvis / 07 - Vow / 08 - Drain / 09 - The Descent / 10 - Next To You Singlar: A ROOM FULL OF FLOWERS CDS, Mercury 1992 (866 680-2) NEVER LOVE AGAIN CDS, Mercury? 1992 (?) ULTRALIGHT LOVEGUN CDS, RCA 1994 (74321 23282 2) COMING ON STRONG CDS, RCA 1994 (74321 24990 2) Krister 'Chris Lancelot' Linder Grace - Inga kan älska som vi (titel låt till filmen med samma namn) Yeti - Holtkötter 2001 Tupilaq - Alaskan Lab 2001 Solaroid - First wave 2003 Erik Holmberg Producerar Stina Nordenstam - And she closed her eyes Producerar Stina Nordenstam - Memories of a color Producerar Regina Lund - Unique Producerar Janis EDIT: Fixade lite stavfel och kosmetika Redigerat 24 augusti 2004 av Implasticyde Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Björn Olsberg Postat 23 augusti 2004 Dela Postat 23 augusti 2004 Krister och jag käkade lunch tidigt i somras och han är på gång med en soloplatta i höst. Ska tydligen heta "K". Ska bli mycket spännande att höra, han har gjort många spännande samarbeten tidigare (bland många andra med Peter Benish) men detta är ett soloprojekt. Kristers hemsida som verkar vara under uppbyggnad. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lindeberg Postat 23 augusti 2004 Dela Postat 23 augusti 2004 Hade nöjet att inleda (men inte avsluta) ett samarbete med Krister när vi låg på samma bolag för en 7-8 år sedan. Yeti var ett coolt projekt. Inte lika säker på Dive dock..? 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Implasticyde Postat 24 augusti 2004 Trådstartare Dela Postat 24 augusti 2004 Trevligt att det finns sådanna som har bättre koll på läget än vad en annan har 😉 Själv så tycker jag att Dive - Dive är bland det bästa som någonsin producerats i musikens ljuva värld. Lyssnade på det albumet konstant i en månad eller två när det släpptes och jag kan än idag höra nya saker som jag aldrig hört innan i låtarna. Lyckades slarva bort skivan men inte skivomslaget (hur man nu gör det) men nu har en ett nytt album dimpt ner i brevlådan så nu är min skivsammling komplett igen 🙂 Såg en video på ZTV en sen natt där jag tyckte mig känna igen sångrösten men det tog en stund innan myntet trillade ner. Kommer tyvärr inte ihåg vad låttiteln var, bara att gruppnamnet var "någonting feat K". Gossarna i videon var svartklädda och rödsmiknade och såg lite arga ut 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hammagrella Postat 24 augusti 2004 Dela Postat 24 augusti 2004 (redigerat) Erik HolmbergProducerar Stina Nordenstam - And she closed her eyes Producerar Stina Nordenstam - Memories of a color Producerar Regina Lund - Unique Appropå Regina Lund-tråden, det här förklarar att nån sa hon lät som Stina Nordenstam.... Edit: snacka om att man ligger ett steg efter, det här har ju redan Implasticyde hällt in i Regina-tråden. Där får man för att man försöker va duktig. 🙂 Redigerat 24 augusti 2004 av hammagrella Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Danny Cort (oregistrerad) Postat 24 augusti 2004 Dela Postat 24 augusti 2004 Det enda jag minns från tiden då jag ingick i samma kollektiv som Krister är att han rökte mängder med oregano & gick runt & fixade varenda droppande kran för att inte slösa med jordens resurser "it's the gold of the earth", som han alltid hävdade. Jag funderade mycket på det där, det måste väl ändå vara guld som är the gold of the earth. Ungefär som att säga att "Stefan Holm är sveriges svar på Stefan Holm" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dive (oregistrerad) Postat 3 augusti 2005 Dela Postat 3 augusti 2005 Skulle vara underbart om en fjärde skiva kom 😱 Men man kan väl bara hoppas. Jag och en kompis håller på med en hemsida om dom. Ett forum och lite bilder är det enda som fattas... http://nysta.mine.nu/dive/ Kommentera den gärna. Mvh. /Alex Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mimer66 Postat 16 december 2005 Dela Postat 16 december 2005 Som Dive-fan så suktar man ju efter en hemsida med dem. Undrar bara lite stilla vad som hände med den som var på gång, eller är det så att sidan bara inte vill i dag??? 🙁 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Implasticyde Postat 29 november 2007 Trådstartare Dela Postat 29 november 2007 Satt och ögnade igenom vad man bidragit till i detta forum och ja, jössös vad tiden går... 🙂 För att svara på senaste inlägget finns den en site där Krister Linder numera huserar för den som är intresserad 😎 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.