Jump to content
Annons

Monitor problem!

Recommended Posts

robfjaert (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Tjena!

Har just köpt hem modellen "Behringer Truth 82031A" till min lilla studio.

Allting rullar på och funkar bra tills ungefär efter tre dagar.

Det finns två knappar på monitorerna, en som lyser grönt "on" (givetvis) men så finns det denna röda "limit".

Mitt problem är med en av monitorerna, då den alltid efter en stund som jag haft på monitorerna avger en hög "boom" och sedan så övergår monitoren från att lysa grönt, till att lysa rött "limit" och detta trots att jag inte spelar nån musik eller har något ljud på!? Det händer förstås också när jag spelar musik!

Har inte kunnat använda dom på flera dagar nu och har frågat flera musiker om hjälp men ingen vet varför , snälla hjälp mig!

Redigerat av robfjaert
Annons
Postat (redigerat)

Kanske är något fabrikfel? Om du köpte dem nya så får du ju nya på garantin.

Själv har jag en bastopp från behringer som vill börja bråka ibland, Kontakten bakom den har lite glapp och när den är i "fel" läge lyser även limit lampan på toppen...

😏

Edit: påfyllnad

Redigerat av Bassebas
robfjaert (oregistrerad)
Postat
hur har du kopplat in högtalarna och i vad?

Ljudet går ut från datorn via det interna ljudkortet Audiophile 2496, vidare till en mixer (Behringers Xenyx 802) och därifrån ut till monitorerna

Postat

Gissning - fabrikationsfel.

Kontroll - dra ut ljudsladden. Koppla på -- händer det efter en stund så är det definitivt så.

Åtgärd - garanti. Som privatperson har du numera alltid 3 års reklamationstid. Fel som visar sig under de första 6 månaderna anses alltid vara ursprungliga fel. Säljaren skall fixa det inom skälig tid.

Inom parentes sagt så är väl inte Behringer kända för att ha världens bästa kvalitet och hållbarhet. Å andra sidan är priserna rejält under alternativen.

http://www.konsumentverket.se/mallar/sv/ar...gCategoryID=892

Gunnar

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.