Jump to content
Annons

Recommended Posts

Pexeg (oregistrerad)
Postat

tjenare!

Jag har absolut ingenaning vad det kallas... Men jag ska försöka i alla fall.

Jag har alltid velat lära mig hur man gör så att rösten liksom leder in till acapellan.. Finns på de flesta trance låtarna..

Vi säger att acapellan börjar me att tjejen ska sjunga: I think of you..

och då brukar många göra nån "effekt" så att d blir typ: Aaaaaaaaaah I think of u...

liksom börjar tyst å sen kommer det fram. Som ett bra exempel kan ni höra på det här klippet:

http://www.speedyshare.com/205402472.html

Hoppas ni vet va ja menar..

Tack på förhand!

Annons
Postat

Jag lyssnade inte på exemplet, men jag misstänker att det är det här du är ute efter:

Dränk första stavelsen i massor av reverb, bounca (gör till wav-fil) och spela den baklänges.

Postat (redigerat)

"A cappella" betyder sång utan komp. Inget annat.

Så jag gissar att du menar "sång" eller "röst".

Ta en inspelning och vänd den baklänges. Lägg på ett reverb eller eko och spela in resultatet på en ny fil. Vänd den nya filen "rätt" igen.

Alternativt spela endast in reverbeffekten och vänd sen både nya och orginalfilen.

Du kan göra det här med vad som helst. Gitarrsolo, trumslag, whatever ...

[Edit: Jarlo hann före]

Redigerat av Assar
Pexeg (oregistrerad)
Postat

fan va nice.. kör ja på! tack

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.