Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hrm, inga ämnen verkar vara omöjliga på detta fantastiska forum. Har tillochmed hört rykten om att Oraklet i Dehli har bookmarkat den här sidan och ligger och lurkar som 'gäst' i tid och otid.

Nå, här kommer tre grejor som jag har irriterat mig på och behöver hjälp med inom musikvärlden:

1. Tappar alltid plektrumet in i gitarren. En klassiker kanske ni säger och tipsar om gladpack över hålet, men då blir ju ljudet så konstigt!

2. När man ska pilla ut själva omslaget ur en nyköpt CD-platta så brukar alltid hörnen korva sig. Helst om det är en nytryck av en gammal Yes/Rush/Uriah Heep-platta med sexton sidors text-utviks-foto-trollkarls-landskap-folder. Men ni hajar vad jag menar - hela paketeringen av CD-skivor är ju djävulskt primitiv egentligen!

3. När man äntligen hör den där låten på radio som man undrar vem i helvete det är som gör så jädra bra, då blir det reklam för några jäkla korvar på Statoil och då sitter man kvar i bilen/taxin/bussen/cellen och väntar på fortsättningen efteråt, men då säger radio-tjataren "jahapp, nu kör vi vidare med Anastacia". Visst är det för jävligt!!?

Om jag har mycket på jobbet idag? Näe, inte speciellt.... 🙂

Annons
Postat
1. Tappar alltid plektrumet in i gitarren. En klassiker kanske ni säger och tipsar om gladpack över hålet, men då blir ju ljudet så konstigt!

Du får väl skaffa ett sånt där "senilsnöre" som gamlingarna har till brillorna. Borra ett hål i plektrumet och fäst snöret som väl sen även får vara monterat runt din handled eller nåt... 🙂

Postat

Du får väl skaffa ett sånt där "senilsnöre" som gamlingarna har till brillorna. Borra ett hål i plektrumet och fäst snöret som väl sen även får vara monterat runt din handled eller nåt... 😄

Faktiskt en väldigt bra idé! Och så rockn't roll dessutom!! Har för mig att Slash har ett sånt snöre, eller om det var Johnny Winter.... 😉

Postat

Du får väl skaffa ett sånt där "senilsnöre" som gamlingarna har till brillorna. Borra ett hål i plektrumet och fäst snöret som väl sen även får vara monterat runt din handled eller nåt... 😉

Eller kanske ett par droppar superlim på fingertopparna innan du greppar plektrumet?

Eller varför inte köpa en trapets och hänga upp och ner, i knäveckan, när du spelar gitarr? Ger garanterat också god blodtillströmning till hjärnans kreativa centrum. 😄

/Mats

Danny Cort (oregistrerad)
Postat
2. När man ska pilla ut själva omslaget ur en nyköpt CD-platta så brukar alltid hörnen korva sig. Helst om det är en nytryck av en gammal Yes/Rush/Uriah Heep-platta med sexton sidors text-utviks-foto-trollkarls-landskap-folder. Men ni hajar vad jag menar - hela paketeringen av CD-skivor är ju djävulskt primitiv egentligen!

3. När man äntligen hör den där låten på radio som man undrar vem i helvete det är som gör så jädra bra, då blir det reklam för några jäkla korvar på Statoil och då sitter man kvar i bilen/taxin/bussen/cellen och väntar på fortsättningen efteråt, men då säger radio-tjataren "jahapp, nu kör vi vidare med Anastacia". Visst är det för jävligt!!?

Om jag har mycket på jobbet idag? Näe, inte speciellt.... 😉

2. testa mp3 - inga krånglande covers.

3. om det är statoilreklam lyssnar du på reklamradio - då är det ändå inga bra låtar & om du mot förmodan tycker att nån av dom är så jädra bra så har ginza den senaste "absolute music" till bra pris. Eller så finns den på mp3.

Postat
3. om det är statoilreklam lyssnar du på reklamradio - då är det ändå inga bra låtar & om du mot förmodan tycker att nån av dom är så jädra bra så har ginza den senaste "absolute music" till bra pris. Eller så finns den på mp3.

Om du tänker på Power/NRJ etc. så har du naturligtvis rätt. Men rockdiggare som jag är hittar ibland pärlor på 106,7, även om dom oftast kör Sweet child o' mine framlänges o baklänges....

Tack för tipset om mp3 förresten! Vad är det?

Postat

Om du tänker på Power/NRJ etc. så har du naturligtvis rätt. Men rockdiggare som jag är hittar ibland pärlor på 106,7, även om dom oftast kör Sweet child o' mine framlänges o baklänges....

Tack för tipset om mp3 förresten! Vad är det?

Håller ni fortfarande på med mp3? Läste ni inte om de nya ljudformaten i tidningen?

Kan man inte ha nån sorts skärm på insidan av cd-omslaget där konvolutet finns som pdf-fil eller nåt sånt 😄 Vi lever ju i framtiden liksom 😄

Du kan väl sätta ett nät över hålet på guran. Bra skydd och bra ljud.

Jag har en kompis som har typ 8 plektrum i sin gura. Alla har kommit dit under spelning. Det är som ett litet museum där inne. Varje plektrum har sin egen historia 🙂

Det händer mig ibland att man hör nån låt på radion (även på sveriges radio) men då dom inte säger vad låten heter. Då brukar jag maila till radiostationen och fråga vad låtjäveln heter och samtidigt skälla lite på dom att man inte får bryta sådär. Det funkar för mig.

Sen får man välja om man vill köpa skivan eller ladda ner den i valfritt format. 😉

Love.

Postat

1. Vet vad du menar. och man kan ju inte låta dem ligga kvar och skramla där inne.

2. Korviga är ordet och frustrerande till max. Kunde de inte plasta dem ordentligt eller nåt?

3. Man kan ju försöka börja att gilla jinglar istället för vanlig musik. Det blir kanske iofs inte bättre för då retar man sig på att jinglarna (typ felix gör det goda gooodareeeeeee )avbryts av en djä*la massa musik hela tiden. Men man blir lite mer orginell. 😉

captain nemo (oregistrerad)
Postat

Jag får lov att rekommendera Sharkfinplektrum. Röda. De har ett litet hål i själva fenan...

Perfekt att hänga i örhänget på den tiden det begav sig... 🙁

Så kan du fästa en gummisnodd och kanske spela duelling banjos med dig själv... 😉

//Nemo

Postat
Så kan du fästa en gummisnodd och kanske spela duelling banjos med dig själv... 😉

//Nemo

Det skulle dessutom se påfallande roligt ut när han åter igen tappar greppet om plektrumet... *smmaack!!!*

nattvaktaren (oregistrerad)
Postat

mina 3:

1. Kundservicemedarbetare. Mest hjärndöda yrkeskåren?

2. Regn.

3. The Streets

Postat
Du får väl skaffa ett sånt där "senilsnöre" som gamlingarna har till brillorna. Borra ett hål i plektrumet och fäst snöret som väl sen även får vara monterat runt din handled eller nåt... 😛

Faktiskt en väldigt bra idé! Och så rockn't roll dessutom!! Har för mig att Slash har ett sånt snöre, eller om det var Johnny Winter.... 😉

Om ett snöre inte är tillräckligt "rocknroll" så är det väl bara att ta en kedja eller en bit taggtråd eller nåt annat coolt... 🙂

Tur att man är synthare så att man inte behöver bekymra sig om sådant trams... 😄

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.