Jump to content
Annons

Recommended Posts

Milaanko (oregistrerad)
Postat

Är jätte nyfiken på om det är någon här som vet hur man kan få till ett "Pakito" sound?

Pakito kör ju med en och samma stil och ljudet i melodierna låter som halv trumpet/halv trance-dance lead skulle man tro.. Svårt och förklara 😏

Jag kör med FL Studio 7 XXL, så om det är någon som kan/har bra tips på hur man kan få till ett bra Pakito ljud kan gärna höra av sig här på forumet 🙁

Annons
Milaanko (oregistrerad)
Postat
Ladda upp ett ljudklipp tack =)

Hmm eftersom jag inte är hemma just nu och dom kommande dagarna blir det lite knepigt att redigera fram ljudet när jag inte har någon redigeringsprogram på denna dator.. :/ Om någon e bussig och gör det blir jag tacksam! annars är det bara att söka på Pakito - Living on Video som ett exempel 🙂

Postat (redigerat)

Minns inte exakt hur den låter/går men kanske nåt i den här stilen?

eller

Båda gjorda i FL6 med diverse pluggar...

Redigerat av aburman
Postat

Jag tror han har gjort den med Virus A, eller gjort gjort den finns som en preset men om du nu ska göra den direkt i fl så går det också. har inte fl här nu men jag återkommer.

• 1 månad senare...
Postat

Är ny med FL Studio och förstår inte så mycket av det än. Jag vill få in härliga sounds som t.ex pakito och basshunter använder sig av. Hur får jag in dessa? Har sett en video med basshunter där han använder sig av en channel som heter y0y0. Någon som vet hur jag får in denna?

Mvh Calle

Postat
Prova att trycka på Basshunter knappen

Hahahaha, att folk fortfarande kör med det skämtet. 😏

• 2 veckor senare...
Postat
Prova att trycka på Basshunter knappen

Hahahaha, att folk fortfarande kör med det skämtet. 😉

;D lika roligt varje gång

Postat
Är ny med FL Studio och förstår inte så mycket av det än. Jag vill få in härliga sounds som t.ex pakito och basshunter använder sig av. Hur får jag in dessa? Har sett en video med basshunter där han använder sig av en channel som heter y0y0. Någon som vet hur jag får in denna?

Mvh Calle

Du lär dig Skruva fram egna ljud. och till slut komemr du kunna skruva till det själv 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.