Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Har problem med inspelning i Cubasis!

OM jag har lagt in en gitarr på en kanal och vill lägga in en bas på en annan kanal så får jag med gitarr ljudet 😆

Vad gör jag för galet??

Vore riktigt glad om nån sitter på svaret till detta. 😎

Annons
Postat

En gissning kan vara att ditt ljudkort spelar in det som går ut ur ljudkortet, och alltså inte det som går in i ljudkortet. Har du kanske ett Audigy eller SB Live ljudkort? Prova att ändra inspelningskanal och se om du hittar den riktiga line in ingången. Som sagt, en gissning men det kanske kan funka.

/Majken

Postat
Har problem med inspelning i Cubasis!

OM jag har lagt in en gitarr på en kanal och vill lägga in en bas på en annan kanal så får jag med gitarr ljudet 😆

Vad gör jag för galet??

Vore riktigt glad om nån sitter på svaret till detta. 😎

Kör du med en extern mixer med bara en bus ?

"What you hear is what you get".

Vad har du för ljudkort ? Hur många in/ut finns det ?

Postat

har ett E-mu 0404

Där det även följde med en "Patch mixer" (kanske kan ha med inställningarna på den att göra)

4analoga

2digitala

Kör då på analog in och ut

Postat

Kan tro att du har tryckt in Soloknappen på bägge kanalerna

+ rec på baskanalen,då får du med gittaren, en gissning bara

Postat

ska kolla tipsen i morron.......

höre av nån att det kunde beropå att man har mic iklickad på datorn för inspelning, så den tar upp ljudet och spelar in det.......kan det var så tro??

Postat

Kan även vara så att i trackfönstret (det fönstret som är synligt vid start), så har du ställt in två kanaler (i det här fallet gitarr och bas) på samma kanal. Kolla det! Då går båda spåren till samma kanal i mixern.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.