Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Jag märkte igår kväll att outputen i mina monitorer är mkt lägre än tidigare. Jag kan ha volymen på fullt i winamp/wmp och allting på fullt i delta-panelen och ändå är det liksom inte "högt". det är en klar skillnad...

Jag har inte ändrat volymen på mina monitorer (dem är aktiva) utan dem rattarna står som dem alltid gjort...

Vad sjutton kan ha hänt?

Skall tilläggas att ljudkvaliteten inte är försämrad

Någon som har en idè?

Annons
Postat

kanske låter fördummande, sorry i sådana fall.

-volymikonen nere i aktivitetsfältet? inte råkat sänkas där?

har du ingen ikon där, gå in i 'ljud och ljudenheter' i kontrollpanalen.

annars kanske ditt ljudkort har en separat panel där det kan ha råkat sänkas?

Postat

Eftersom du säger delta-panelen, så antar jag att du har ett M-Audio-ljudkort. Jag har ett AP 2496, och där påverkar även windows inbyggda volymkontroll, förutom ljudkortets egna, så kolla så att det inte är sänkt där.

Postat

har ett m-audio delta 1010 och där händer det ibland att volymkontrollen i windows är nervriden, så som många här har skrivit om. Jag brukar inaktivera den i windows så man slipper den, så den inte bråkar, du har ju ändå m-audios egna mixer =)

Postat
har ett m-audio delta 1010 och där händer det ibland att volymkontrollen i windows är nervriden, så som många här har skrivit om. Jag brukar inaktivera den i windows så man slipper den, så den inte bråkar, du har ju ändå m-audios egna mixer =)

Frågan är om det går att inaktivera den. Det går ju att ta bort ikonen för volymkontrollen, men den påverkar ändå ljudet.

• 2 månader senare...
Postat

Jag har råkat ut för precis samma sak, har ingen aning om vad det kan bero på.

Alla olika volymkontroller är på max, ändå är det ganska lågt, otroligt irriterande.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.