Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej.. någon som har lust att hjälpa mig med dimensioner för bäste tänkbara resonans i ett litet sångbås? Det skall vara max 1x2 meter.. Och kommer att inredas med en liten hylla för ett IR-keyboard då jag mestadels arbetar ensam.. Mer inrett kommer det inte att vara..

(Har aldrig testat ett IR-bord med ljudutrustningen innan nån som har dåliga erfarenheter förresten?)

Nåja.. Vad bör man tänka på å så?

• 4 veckor senare...
Annons
rjmusic (oregistrerad)
Postat
Hej.. någon som har lust att hjälpa mig med dimensioner för bäste tänkbara resonans i ett litet sångbås? Det skall vara max 1x2 meter.. Och kommer att inredas med en liten hylla för ett IR-keyboard då jag mestadels arbetar ensam.. Mer inrett kommer det inte att vara..

(Har aldrig testat ett IR-bord med ljudutrustningen innan nån som har dåliga erfarenheter förresten?)

hmmm det där med IR tangentbord är knepigt. de funkar inte så bra genom glasrutor eller väggar ser du. om det är ett sångbås du skall ha för att lägga all sång själv så finns det en underbar liten uppfinning som du bygger själv och sätter på ett bommikstativ. en trälåda med baksida,lock och och sidor. men utan framsida och botten. denna är klädd med absorberande material inuti och placeras runt mikrofonen. du sjunger sedan rakt in i den med näsan i höjd med locket. Låter svintajt och inget rumsläck what so ever. jag har en hemma som jag använder för sångideer in i min laptop. i studion har jag ingen för där har jag ett otroligt bra inspelningsrum *ler*

mvh

Rjmusic www.rjmusic.net

• 7 månader senare...
feffe (oregistrerad)
Postat

om du nu ska bygga ett sångbås.....

jag har nada erfarenhet, men går det inte att dra en midi sladd o ha nån line "midi knapp" kopplad till datorn?

borde gå att ha den som fjärrkontroll typ.. eller har jag fel?

/feffe

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.