Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

la in 20 spår med la2a av nån anledning och märkte att performancemätaren gick fanemej upp i 40 ungefär, så ska det väl inte gå till ?

märkte att kortet delade irqnummer med grafikkortet, kan det vara det som spökar och om det är så, ska man ändra till någon annan plats om det är möjligt och isåfall vilken?

Redigerat av mietek
Annons
Postat

UAD-kortet kommer alltid sno en viss mängd processorkraft då trafiken till och från kortet belastar proccessorn. Det kan å andra sidan vara en bra idé att flytta det till en annan pci-plats, av alla saker att dela irq med tillhör nog grafikkortet de värsta.

Ditt ljudkort bör såklart inte heller dela irq med någon resursbov.

2a pciplatsen ifrån grafikkortet sett (beroende på moderkort) verkar vara en populär plats för ljudkort/uadkort.

Postat

ja fast det blir lite krångligt ,jag har redan mitt ljudkort på andra platsen och mitt dsp på !3e! men grafikkortet är integrerat liksom så det är konstigt tycker jag?

vad är det som kan bli sämre av att det delar plats då?

Postat

Jag hade samma problem första gången jag blev med dator och det funkar bara inte, så är det, grafikkortet har för mycket trafik etc och detta ger upphov till konflikter i datorns kommandosignaler eftersom det är högintensivt på både grafik och ljudkort eller uad-kort, de måste ha egen IRQ!

Postat (redigerat)

aj då:S

men jag kan verkligen ingenting om sånt här, >gåår det att ändra plats? och hur då? byta pcislot?

Redigerat av mietek
Postat

Om det är grafikkortet som tar en massa bandbredd kan du ju testa med DSP Latency Checker och med Ulysses. Om det nu är grafikkortet som tar bandbredd så kan du ju ta hem Doubledawg från samma sida som Ulysses finns på för att öka latencyn på grafikkortet så att den lämnar mer kraft/bandbredd till ljudkortet.

Postat (redigerat)

jag kan ju säga för att hjälpa nån som eventuellt kommer uppleva samma sak att det var verkligen det som var problemet, flyttade min uad så att det fick egen irqplats, Har ingen aning om det ens hänger ihop på nåt sett, men cpuförbrukningen gick från 40 till c:a 10 🙂

Redigerat av mietek

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.