Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Goddagens!

Har precis sålt iväg ett fullt fungerande E-MU 0404 ljudkort till en polare. Har nyligen använt det och hanterade det enligt konstens alla regler när jag plockade ut det och placerade det i en antistatmatta och så vidare.

Nu när han har kört i kortet i sin dator och installerat drivrutinerna hittar han inte kortet i Cubase, och när han försöker komma åt patchmixen får han följande meddelande:

"You don't appear to have 1010 pci hardware in your system, or drivers are incorrectly installed.

Check your hardware or re install 1010 PCI drivers

You may continue limited editing of Patchmix dsp sessions but you will hear no audio!"

Har någon varit med om något liknande, och vad är lösningen?

Annons
Postat

Har han provat att ta bort det och drivisarna helt(även se till att det är tomt i registret)?

Jag hade strull med mitt men inte alls så här. FL hittade dock mitt kort.

Postat

Han provade att ta bort drivrutinerna, byta pci-plats och nu hittar datorn inte kortet överhuvudtaget?! Låter ju som något allvarligt fel.

Postat

Låter väl som trasiga eller inaktiverade PCI-platser i moderkortet.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.