surikatmamma Postat 12 mars 2007 Postat 12 mars 2007 Jag sitter här och försöker få Reason och Logic Express 7 att fungera ihop, startar Logic först (version 7.2.3) och ska sen starta Reason efter konstens alla regler och får då upp ett felmeddelande som lyder "Can not open Reason engine, please reinstall to make sure that the Reason engine is properly installed". Vad jag förstått så måste man skapa en rewire-kanal i Logic först, det försöker jag att göra men under Channel > Rewire så kan jag bara välja Ableton Live, vilket jag bara har demoversion av och det är ju inte det jag vill använda... Hittade en annan tråd om samma ämne men den personen hade kört Reason under Rosetta, jag har inte ens Rosetta.
chrisB Postat 12 mars 2007 Postat 12 mars 2007 Det är inte så knepigt: http://www.youtube.com/watch?v=IxVzDwQipzw fungerar det inte så hör av dig igen
surikatmamma Postat 13 mars 2007 Trådstartare Postat 13 mars 2007 Det är inte så knepigt:http://www.youtube.com/watch?v=IxVzDwQipzw fungerar det inte så hör av dig igen Jo det där fattar jag, men problemet är att jag inte kommer längre än att försöka starta Reason. Och försöker jag skapa ett rewire object till Reason eller ett Audio object som return så kan jag bara välja Ableton live.
marviin Postat 2 augusti 2007 Postat 2 augusti 2007 Jag har precis samma problem, och jag har nyaste versionerna av både Logic Express och Reason :/ Kör Mac OSX 10.4
drloop (oregistrerad) Postat 2 augusti 2007 Postat 2 augusti 2007 Nu kommer jag inte ihåg exakt. Men avinstallera Reason. Jag tror ni msåte ta bort även ljud CD installationen. Installera om Reason. VARNING , jag kan komma ihåg fel. Den rätta beskriviningen finns på FAQ hos Propellerheads!
drloop (oregistrerad) Postat 2 augusti 2007 Postat 2 augusti 2007 Dessutom finns en upptadering av Rewire att hämta hem från Propellerheads. PLocka hem den.
marviin Postat 5 augusti 2007 Postat 5 augusti 2007 Man måste tydligen ha en registrerad version av Reason för att läsa det och ja...hehe, en sån har jag inte 🙂 Är det någon som kan läsa det eller vet hur man gör?
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.