Jump to content
Annons

kommer inte på nån melodi :(

Recommended Posts

phillekille (oregistrerad)
Postat

Tjena, jag har fastnat!

Jag kör FL 6...

Jag gjorde bakgrundsmelodin ganska snabbt och bra. men jag skall även göra en huvudmelodi också...

I huvudmelodin kommer jag ingen vart, har vart i detta läge länge nu..hmm vad skall man göra?

Annons
Postat

du kan ju börja med att lägga upp din grundmelodi i mp3. Så att man vet vilka sklaor osv den går i =)

Postat (redigerat)

Ja, jag skall ladda upp den iaf.

Jag laddade upp den på en snabb server iaf.

Det är Bakgrundsmelodin som e på 9 Beats. Då första gånger bara Kick, nästa gång med Kick och Clap...

då jag kör med tempot..140. kanske inte speciellt att veta...

Länk:

Redigerat av phillekille
Postat

Du har jue redan en melodi. bara att spinnavidare med lite variation i ljudet och sedan lägga lite fler lager.

Sedan spriderduut melodin lite. Sedan har du ett brake med massa fina ljud och vipps så har du din låt

Postat

Hmm bara jag som tycker att när man gör 9 beats låt så blir det lite fel?

Alltså kanske bara jag som har fastnat i ett 4/8 beats mönster :/

Postat (redigerat)
Du har jue redan en melodi. bara att spinnavidare med lite variation i ljudet och sedan lägga lite fler lager.

Sedan spriderduut melodin lite. Sedan har du ett brake med massa fina ljud och vipps så har du din låt

Hmm. Jag har en bakgrundsmelodi ja, men Huvudmelodin låter inte riktigt lika dant...hmm

Jag tycker att 9 Beats/eller så var det 8... låtar e bra, gör låten längre 🙂

(tex. Basshunter använder det)

Redigerat av phillekille
Postat

Kan du definiera orden bakgrundsmelodi, huvudmelodi och 9 beats?

Det känns som att många ungdomar har hittat på egna ord och sin egna lilla värld av musikteori.

Postat

Hmm, det första jag reagerar på är att du håller kvar tonen för länge vid 6-7 sekunder. Ta bort förlängningen, så blir man inte så förvirrad när du spelar några extra toner på måfå.

Postar en ljudfil på altenativ fortsättning senare när jag ahr tillgång till studio datorn. Tänk på att det bar är en fingervisning och inget du ska eller borde rippa.

-------------------------------------------------

Kan du definiera orden bakgrundsmelodi, huvudmelodi och 9 beats?

Det känns som att många ungdomar har hittat på egna ord och sin egna lilla värld av musikteori.

Ja, det har kommit lite väl många nya ord. Men jag ahr hängt med på de flesta noterna ;P.

Bakgrundsmelodi: Melodi som inte är en huvudmelodi eller refräng. Spelar heller alldrig själv utan en annan melodi ovanpå. Bruakr oftast var någon sorts "oktavhoppande syth" följer även basen i regel.

Huvudmelodi: En melodi som ligger ovanpå "Bakgrunds melodin", denna melodi akn agera refräng men även som uppfyllnad i verserna. Ordet brukar oftast inte användas när man pratar om "Break" eller "Stick".

9 betas: GHar faktiskt ingen aning om vad som menas med detta uttrycket. Kan vara "9 bars" eller kanske "9 taktslag".

//Nexustwins

Postat
Till trance behöver du ingen melodi...

(Edit: jaba skojja asså)

Det är dels lite sant..

Vissa låtar är inte melodiska för fem öre eller har inte någon som helst melodi..

Postat
Till trance behöver du ingen melodi...

(Edit: jaba skojja asså)

Det är dels lite sant..

Vissa låtar är inte melodiska för fem öre eller har inte någon som helst melodi..

Tusan Sundborn du överaskade mig, positivt! Jag kände att jag var tvungen att lägga till att jag skojade, så att ingen tar allt för illa vid sig. Och börjar hacka på mig, i stället för att komponera låtar.

Personligen så tycker jag det är rätt många som inte har någon melodi. Och de som gör melodisk trance gillar jag skarpt.

Exaroz (oregistrerad)
Postat
Tjena, jag har fastnat!

Jag kör FL 6...

Jag gjorde bakgrundsmelodin ganska snabbt och bra. men jag skall även göra en huvudmelodi också...

I huvudmelodin kommer jag ingen vart, har vart i detta läge länge nu..hmm vad skall man göra?

Hmm.. Du kan ladda hem en midi Här ifrån och studera dom lite, Sen kan du bygga upp en egen melodi på ungefär samma sätt 😳

Postat
Hmm bara jag som tycker att när man gör 9 beats låt så blir det lite fel?

Alltså kanske bara jag som har fastnat i ett 4/8 beats mönster :/

... jag har fastnat i 16 beats spåret 😱

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.