Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

När jag linkar min sidechaining till t.ex Gainen så höjs gainen på varjetrummslag.

Men jag vill att den skall sänkas?

Hur går jag tillväga då?

Alltså att det blir en "Call on me" effekt.

Annons
Postat

men gå in på den kompressorn du använder och kolla in makeupgainen, det kan vara så att den jobbar men du har kompenserat med för mycket gain

• 3 veckor senare...
Postat

har inte progget framför mig, men du ska ta inverted någonstans på link to meny'n. jag gillar att linka till någon fader på parametric eq. då kan man istället välja att tvätta bort ett visst frekvensregister istället för hela trummspektrat. Om man gör så via parametr eq måste man ställa base på peak controllern på 50%...

Postat
har inte progget framför mig, men du ska ta inverted någonstans på link to meny'n. jag gillar att linka till någon fader på parametric eq. då kan man istället välja att tvätta bort ett visst frekvensregister istället för hela trummspektrat. Om man gör så via parametr eq måste man ställa base på peak controllern på 50%...

tack så mycket!

funkade ypperligt.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.