thrinithan (oregistrerad) Postat 7 mars 2007 Dela Postat 7 mars 2007 LÅTNAMN: Where Angels Grow ARTIST: Once There Was GENRE: Det får ni bestämma KOMPOSITÖR: Jessica Lehto PRODUCENT: Marcus Israelsson INSPELNINGSÅR: 2007 FORMAT: MP3 LÄNGD: 6:10 STORLEK: 8.48MB STATUS: Slutmixning Your browser does not support the HTML5 audio tag Vill gärna höra vad ni tycker om låten och arrangemanget som helhet men även feedback på mixning och diverse är välkommet! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Liquid_6 Postat 27 mars 2007 Dela Postat 27 mars 2007 Jag gillar arrangemanget på strängar och orkester.Bra melodier och en väldigt skön röst.Tyvärr så tycker jag mixen inte gör låten rättvisa.Allting känns alldeles för tunnt.Allt måste lyftas upp för att få effekt.Trummorna låter tråkig trum maskin utan känsla eller bra variation.Om man mixar om den här låten så blir den kanon bra.Jättefin röst Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Twilight_Zound Postat 27 mars 2007 Dela Postat 27 mars 2007 Asskön röst...gives me the chills... Skulle passa fint på lite tyngre produktioner typ Gothrock eller mina äimbient äläctronizka spår.... 😕 Musiken är helt ok. Men tappar lite av intresse när Jessica sjunger 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thrinithan (oregistrerad) Postat 27 mars 2007 Dela Postat 27 mars 2007 Asskön röst...gives me the chills... Skulle passa fint på lite tyngre produktioner typ Gothrock eller mina äimbient äläctronizka spår.... 😄 Musiken är helt ok. Men tappar lite av intresse när Jessica sjunger 🙁 Jessica tackar och bockar... eller niger borde det väl vara egentligen 😕 Hon är öppen för samarbeten ifall du behöver sång på nånting du gjort eller planerar att göra. Hör av dig till henne på once_there_was@hotmail.com ifall du är intresserad! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Twilight_Zound Postat 27 mars 2007 Dela Postat 27 mars 2007 Räkna med det 😄 Skulle det kunna vara så att ni har ett NÄRA NÄRA samarbete? 😕 I så fall, har hon god tillgång till inspelningsmöjligheter? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thrinithan (oregistrerad) Postat 27 mars 2007 Dela Postat 27 mars 2007 Räkna med det 🙁 Skulle det kunna vara så att ni har ett NÄRA NÄRA samarbete? 😕 I så fall, har hon god tillgång till inspelningsmöjligheter? Ja vårat NÄRA NÄRA sammarbete inkluderar användadet av samma säng bland annat 😄 Vi har en "hemstudio" eller vad man ska kalla det med lite smått och gott: Tascam FW-1082 ljudkort Studio Projects TB1 - rörmikrofon Shure SM57 Alesis 3630 kompressor Eagle gitarr Washburn bas Ashdown Electric basförstärkare 130w En billigare 2x31 bands EQ som låter förvånansvärt bra trots det billiga priset... Vi har fixat till ett temporärt inspelningsbås i en garderob som är fullmatad med kläder och akustikmaterial för att ta bort den bedrövliga akustiken i rummet. Jag tror att vi lyckades ganska bra med det för sången låter mycket bättre nu i allmänhet. Men sånt kan vi ju spela in nått på prov så får du själv tycka till om det 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Twilight_Zound Postat 28 mars 2007 Dela Postat 28 mars 2007 Nejdå nått prov är inte nödvändigt. Jag har ju hört denna låten. Sen kan man alltid sitta några timmar extra med mix osv. I´ll be back for more 😕 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
PreacherX Postat 28 mars 2007 Dela Postat 28 mars 2007 Jessica är grym, ser fram emot vidare samarbete med henne! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Light Head Postat 29 mars 2007 Dela Postat 29 mars 2007 Jessica du har jättefin röst! Låten skulle må bra av hårda distade guror! Upplägget låter "easy listening death metal". Kan inte någon lägga lite tunga accord? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.