Jump to content
Annons

Få till djup bas

HenryHustler

Recommended Posts

Jag behöver tips på att få till en djup basgång som lyfter framm låten lixom, i samma stil som Embee lägger på sina beats.

Har verkligen svårt med att få till bra bas i mina låtar, de blir så synthaktiga.

Dela på andra sajter

Annons

ha kvar din vanliga synth ch skruva till ett basljud som du gillar, sen startar du en subtractor o kopierar MIDI:n från din andra baskanal till subtractorns kanal..

subtractorns första oscilator ställer du in på en sinuston och väljer vilken oktav den ska ligga i. det är lättare att få djupbas som låter bra med en sinuston, då den inte har lika mkt övertoner som måste höras i ljudbilden för att låta bra!

tänk på att mixa in den försiktigt, då sån djup bas lätt kan få hela ljudbilden att pumpa!!! 🙂

lycka till!

Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Måste han ha ett till MIDI-spår? ...är det inte lättare att ha det samlat i en combinator?

Edit:

Det är sällan du kommer undan med att använda endast suben eller Malisen om du skall göra ett riktigt stort varmt o luftigt basljud. Bästa jag rekomenderar är Osc1: sinus osc2: sågtand båda på samma oktav. Ingen ringmod. Släng på en chorus flanger med Delay: 39 Feedback 21 Rate 3/8 (sync på) Mod amount: 17 Send mode: off

Fasa subbens oscilatorer, ställ in filter/amp envelope som du önskar o voiole! ...en bas som låter tung o bra både högt o lågt. (lite får du lista ut själv, vill inte ha en massa nya Basshunters därute) 😉

Redigerat av Henkera
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.