hackeman Postat 22 augusti 2004 Dela Postat 22 augusti 2004 ...utom om man spelar MOHAA... Blir det något förresten? Schöör thing! PM:a/mail:a/msn:a mig nästa gång du ska lira, så försöker jag haka på. Email o MSN finns i min profil här på forumet. 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
unbornichen Postat 22 augusti 2004 Dela Postat 22 augusti 2004 På sextio- och sjuttiotalen släpade man in orkestrar i studios, man använde inga groove agents eller virual guitarists och kvantisering existerade naturligtvis inte heller. Grejerna åldras på ett tjusigare sätt om man kan höra människan i musiken tror jag. Kolla Stock, Aitken och Waterman som skrev löjligt bra poplåtar på 80-talet, men klädde dom i sådana jobbiga 16-dels syntkostymer att det är plågsamt att lyssna på grejerna idag. Förstår precis vad du menar och det ligger väldigt mycket i det du säger. Kan ta ett exempel från idag också. Kent spelade in väldigt akustiska och varma skivor förr i tiden. När deras senaste skiva kom för nåt år sen blev många av de gamla fansen besvikna eftersom den är mycket stelare, elektronisk och livlös. Hörs att en perfekt sequencer levererar de syntetiska ljuden. Ingen värme, inga naturliga mjuka energiförändringar genom låtarna som uppstår när man spelar akustiskt. Såna grejer är nog viktigt för många för att man ska kunna lyssna på musiken i många år. Att musiken lever. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Andreas L Postat 22 augusti 2004 Dela Postat 22 augusti 2004 Det märks verkligen att den här diskussionen är en diskussion för diskussionens skull... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
nattvaktaren (oregistrerad) Postat 22 augusti 2004 Dela Postat 22 augusti 2004 Det märks verkligen att den här diskussionen är en diskussion för diskussionens skull... Det kan väl sägas om i princip allt på internet? 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Andreas L Postat 22 augusti 2004 Dela Postat 22 augusti 2004 Det märks verkligen att den här diskussionen är en diskussion för diskussionens skull... Det kan väl sägas om i princip allt på internet? 😉 Ja och fildelning. 🙂😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
spaceman Postat 22 augusti 2004 Trådstartare Dela Postat 22 augusti 2004 Oj bad folk tycker. Själv så lutar jag mej tillbajka med Stephen Stills första soloplatta,,, Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Danny Cort (oregistrerad) Postat 22 augusti 2004 Dela Postat 22 augusti 2004 (redigerat) Oj bad folk tycker. Själv så lutar jag mej tillbajka med Stephen Stills första soloplatta,,, & jag lutar mig tillbaks med Harry Nilsons samlade verk. Tänder en pipa stoppad med finaste körbärstobak. Greppar glaset med varsamt åldrad Remy Martin. & konstaterar tryggt för mig själv att, ja, det var bättre förr. Redigerat 22 augusti 2004 av Danny Cort Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Egghuvud Postat 23 augusti 2004 Dela Postat 23 augusti 2004 Vad var det med Velvet ? Vad skulle vara så revolutionerande med att spela 2-3 ackord i 8 minuter (Gillar också Banan LP.n men är det allvarligt talat lika spännande nu efter snart 40 år ?) Grrrrrrr 😱 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
android Postat 23 augusti 2004 Dela Postat 23 augusti 2004 Back on topic.... Nu har jag dock för mig att Staffan Strand läser bra böcker. Eller är det Stefan Holm? Jo, det är Stefan Holm du tänker på... (OS Guld!! OS Guld!! OS Guld!!!!) Han har även en lite lite mer "alternativ" musiksmak iom att han lyssnar på t.ex. Kent... För övrigt kan jag som gammal fd friidrottare säga att det självklart varierar, precis som hos "vanliga människor". Vilket ju innebär att merparten har trist musiksmak medan det finns en del som har "upptäckt mer än andra"... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
captain nemo (oregistrerad) Postat 23 augusti 2004 Dela Postat 23 augusti 2004 Gjorde inte Danielsson och Pekkanini en hit för typ 20 år sedan som hette Ishockey och Fotboll - nananananananana //Nemo Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Reason Postat 23 augusti 2004 Dela Postat 23 augusti 2004 Gjorde inte Danielsson och Pekkanini en hit för typ 20 år sedan som hette Ishockey och Fotboll - nananananananana //Nemo I vilken sport tävlar dem i? 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.