Jump to content
Annons

Alla dessa idrottsmän

spaceman

Recommended Posts

Annons
På sextio- och sjuttiotalen släpade man in orkestrar i studios, man använde inga groove agents eller virual guitarists och kvantisering existerade naturligtvis inte heller. Grejerna åldras på ett tjusigare sätt om man kan höra människan i musiken tror jag.

Kolla Stock, Aitken och Waterman som skrev löjligt bra poplåtar på 80-talet, men klädde dom i sådana jobbiga 16-dels syntkostymer att det är plågsamt att lyssna på grejerna idag.

Förstår precis vad du menar och det ligger väldigt mycket i det du säger. Kan ta ett exempel från idag också. Kent spelade in väldigt akustiska och varma skivor förr i tiden. När deras senaste skiva kom för nåt år sen blev många av de gamla fansen besvikna eftersom den är mycket stelare, elektronisk och livlös. Hörs att en perfekt sequencer levererar de syntetiska ljuden. Ingen värme, inga naturliga mjuka energiförändringar genom låtarna som uppstår när man spelar akustiskt. Såna grejer är nog viktigt för många för att man ska kunna lyssna på musiken i många år. Att musiken lever.

Dela på andra sajter

nattvaktaren (oregistrerad)
Det märks verkligen att den här diskussionen är en diskussion för diskussionens skull...

Det kan väl sägas om i princip allt på internet? 😉

Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
Oj bad folk tycker. Själv så lutar jag mej tillbajka med Stephen Stills första soloplatta,,,

& jag lutar mig tillbaks med Harry Nilsons samlade verk.

Tänder en pipa stoppad med finaste körbärstobak.

Greppar glaset med varsamt åldrad Remy Martin.

& konstaterar tryggt för mig själv att, ja, det var bättre förr.

Redigerat av Danny Cort
Dela på andra sajter

Back on topic....

Nu har jag dock för mig att Staffan Strand läser bra böcker. Eller är det Stefan Holm?

Jo, det är Stefan Holm du tänker på... (OS Guld!! OS Guld!! OS Guld!!!!) Han har även en lite lite mer "alternativ" musiksmak iom att han lyssnar på t.ex. Kent...

För övrigt kan jag som gammal fd friidrottare säga att det självklart varierar, precis som hos "vanliga människor". Vilket ju innebär att merparten har trist musiksmak medan det finns en del som har "upptäckt mer än andra"...

Dela på andra sajter

captain nemo (oregistrerad)

Gjorde inte Danielsson och Pekkanini en hit för typ 20 år sedan som hette Ishockey och Fotboll - nananananananana

//Nemo

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.