Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

LÅTNAMN: A Trip for Gambia

ARTIST/GRUPP: zrC

GENRE: Trance/techno/house

LÅTLÄNGD: 4 Minuter

KOMPOSITÖR: Martin Hinder

PRODUCENT: Martin Hinder

INSPELNINGSÅR: 2007

FORMAT: mp3

STORLEK: 3.5 mb

STATUS: Första utkastet eller vad man kallar det 😆

Tyvärr vet jag inte hur man bifogar här längre då den tråden är nere.

Så jag slängde upp den på speedy.

Kritik är välkommen och jag vill veta varför låten låter så "tunn".

Känns som det saknas något men jag vet inte vad :/

OBS: Nybörjare så förvänta er inte ens Basshunter klass 😉

http://www.speedyshare.com/987869775.html

Annons
Postat
OBS: Nybörjare så förvänta er inte ens Basshunter klass

😆

aja, skriver när jag lyssnar.

00:10 - Introt låter väldigt avskalat och har ingen diskant.

00:30 - Trodde nästan att du skulle dra igång där?

00:57 - jahop, där lade du på ett pipande ljud, vad ska hända nu då?

01:15 - Nu blir jag besviken inget händer fast än att du blaffar på en feting revrb/fx kick direkt ur ditt kära Vengence pack.

01:30 - Here we go, nja kanppast?

01:40 - Lead melodin nu ?

02:00 - Liten härlig loop, väntar fortfarande på nått spännande här du...

02:12 - Här gör du lite variationer i melodin, men förstör det med att börja loopa ihop det till en kortare slinga.

02:25 - Här komm en lsämre melodi igen...

02:30 - Loooooop

02:40 - Max drag det kommer att bli i den här låten misstänker jag....

03:00 - En vocal som inte alls passar in, fel tonart där ? 😉

03:10 - Sista slutklämmen här då!

Sammanfattning: Låten är seg och känns långdragen fast än att den bara är, 4 minuter. jag har hört låter upp emot 8 minuter som känns som om de bra sveper förbi. Börja om från början, ändra melodier använd kraftigare och mer diskant rika ljud. experimentera!

//Nexustwins!

Postat

Alla är vi nybörjare i början, så att det låter "lite sådär" ska du inte bry dig om 😉

Skit i om folk dissar dig eller liknande, du skulle bara veta hur jag lät i början!

Fortsätt, fortsätt och fortsätt! Du har alla förutsättningar att bli duktig på det du gör! 😆

Postat

Nexuztwin hur skulle jag kunna förändra att det inte låtar som det gör då?

Och på vilket sätt skulle jag få mera drag i den?

• 3 veckor senare...
Postat

du kan prova med att lägga på fler instrument, och kanske lite mer reverb på vissa ljud och använda fler olika hihatar och takter. 😏

Postat

Olika takter? hur menar du då?

T.ex att jag inte skall ha 4 drums on the floor eller vad man kallar det?

det passar inte in tycker jag. eller menar du något annat?

Postat
Alla är vi nybörjare i början, så att det låter "lite sådär" ska du inte bry dig om 🙂

Skit i om folk dissar dig eller liknande, du skulle bara veta hur jag lät i början!

Fortsätt, fortsätt och fortsätt! Du har alla förutsättningar att bli duktig på det du gör! 😕

Hur du lät i början Soundborn? Du låter ju likadant fortfarande.... ;-)

Nä men det är sant, det tar ett tag och det är lätt att bli dissad! Inte många som förstår den inneboende muikaliteten som man själv besitter s.a.s.

Fortsätt och experimentera!

Postat

Melodin var det då inget fel på.

Fast den känns otroligt stum och hård. Nästan mekaninsk, ingen spelkänsla riktigt.

Det låter pettern. alltså, det låter stelt och inte som när man spelar en melodi på ett klaviatur.

Kul grej - bra träning!

🙂

// Thomas

Postat
Melodin var det då inget fel på.

Fast den känns otroligt stum och hård. Nästan mekaninsk, ingen spelkänsla riktigt.

Det låter pettern. alltså, det låter stelt och inte som när man spelar en melodi på ett klaviatur.

Kul grej - bra träning!

🙂

// Thomas

Hmm då uppfattade du låtens mening, det var meningen att den skulle vara ganska hård och stum, men samtidigt med melodiska toner.

Tackar för kritiken!

Är det någon som har lite "konkreta" tips om vad som bör göras?

Postat
Alla är vi nybörjare i början, så att det låter "lite sådär" ska du inte bry dig om 😮

Fortsätt, fortsätt och fortsätt! Du har alla förutsättningar att bli duktig på det du gör! 🙂

Word, helt rätt skit i allt negativt i början, kör på! 🙂

Postat

Jag var helt allvarlig när jag var väldigt negativ när jag skrev recensionen. Om du inte får hård kritik under ditt utväcklande så lär du dig inget. Fastän att det verkar vara väldigt negativt är det mesta överdrivet, detta för att utmärka det dåliga. En del i utväcklingen ser jag det som!

Postat (redigerat)
Alla är vi nybörjare i början, så att det låter "lite sådär" ska du inte bry dig om 🙂

Fortsätt, fortsätt och fortsätt! Du har alla förutsättningar att bli duktig på det du gör! 🙂

Hur du lät i början Soundborn? Du låter ju likadant fortfarande.... ;-)

Nä men det är sant, det tar ett tag och det är lätt att bli dissad! Inte många som förstår den inneboende muikaliteten som man själv besitter s.a.s.

Fortsätt och experimentera!

Åh herregud måste du verkligen dra upp det 😮

Redigerat av Soundborn

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.